Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:56:22 GMT

ضرورت بهره گیری از ظرفیت امامان محله برای رفع آسیب ها

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۵۹۷

ضرورت بهره گیری از ظرفیت امامان محله برای رفع آسیب ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری پیش ازظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی منطقه‌ای شهید بیاضی در چالوس، گفت؛ امامان محله در کاهش و رفع مسائل و آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذارند و باید از تمامی ظرفیت‌های مساجد و خود مردم در این مسیر بیشترین بهره را گرفت.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: امامان محله باید از ظرفیت عظیم مساجد و عموم مردم در رفع معضلات، مشکلات و مسائل اجتماعی در محلات بهره گیری کنند و مساجد باید کانون همدلی و هم افزایی برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقا و توانمند سازی امامان محلات در جهت بهره گیری از ظرفیت مساجد، افزود: در تمامی مقاطع حساس و بحران‌های مختلف به ویژه در ایام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در همین شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) این مساجد محور همدلی و هم افزایی برای حل بحران‌های اجتماعی شد و همه به نقش بی بدیل آن در این بحران‌ها اذهان کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جوامع اسلامی، تصریح کرد: کارکردهای فوق العاده و اثرگذار مساجد و امامان محله در بخش خدمات اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید برای ارتقا و توانمند سازی این دو مقوله در کنار هم برنامه ریزی داشت تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت مهم روحانیون در بخش تبلیغ و اثرگذاری آن در اقناع مخاطب، تاکید کرد: اهمیت مسئله تبلیغ از صدر اسلام تاکنون مورد توجه انبیا الهی و اهل بیت (ع) و بزرگان دین بوده است و امروز با توجه به وجود شرایط این نیاز بیش‌تر از پیش احساس می‌شود که باید برای آن برنامه ریزی و هدفگذاری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره تقویت و توسعه شبکه‌های تبلیغی در کشور و هم افزایی همه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب، خاطر نشان کرد: هماهنگی، همدلی و مدیریت فعالیت‌های حوزه تبلیغ بسیار مهم است و این مهم باید با نگاه کارشناسانه و شناخت دقیق از وضعیت فرهنگی کشور صورت گیرد و قطعاً این همدلی و هم افزایی در شبکه عظیم تبلیغی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات، معضلات و بحران‌های اجتماعی باشد.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه در پایان با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط و چگونگی کیفیت و اثربخش آن در روش تبلیغ دین، بیان داشت: با وجود اهمیت تبلیغ مسئله مخاطب هم در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است و قطعاً با وجود گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری این حوزه نیازمند نگرش جدی تر و برنامه ریزی بیشتر است.

کد خبر 5309942

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران چالوس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس امامان محله برنامه ریزی هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرضا عمادالدینی گفت: از آن جایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی، جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها از وجود این دسته از افراد می‌باشد، طرح امنیت محله محور با کارشناسی و احصاء مناطق جرم خیز، و با بهره‌گیری از توان پلیس در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و با همکاری کلانتری‌ها و هماهنگی مقام قضائی ضمن تشکیل تیم‌های عملیاتی با ورود به بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها ۹۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری معرفی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: اعتیاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته، لذا لازم است به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق معتادان یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به ویژه جوانان عزیز بوده و نباید به آن بی تفاوت باشیم، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6064304

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره مندی از فضیلت شب‌های قدر
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام