Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از دوره‌های حساس در زندگی افراد، دوران نوجوانی است، آگاهی و شناخت ویژگی های نوجوان و درک صحیح از این ویژگی‌ها به والدین و اطرافیان کمک می‌کند تا بتوانند بهترین تعامل را با نوجوانان داشته باشند و در فرآیندهای مهم فرهنگی اجتماعی از ویژگی‌های خاص نوجوانان‌ بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوان نیز اگر به خودآگاهی دست یابد، می‌تواند به رشد بیشتر خود و ارتقای جامعه کمک کند.

انرژی، هیجان و تجربیات متفاوت از ویژگی‌های نوجوانان است، دوران نوجوانی بسیار خاص است و افراد ویژگی‌های مختلفی را تجربه می‌کنند و تجربیات دوران نوجوانی گاهی زیربنای شخصیت و آینده یک نوجوان را رقم میزند.

تأثیر والدین، مربیان، جامعه و ویژگی‌های فرهنگی از طرق مختلف بر رشد نوجوانان تأثیر می‌گذارد. با این حال، همه آن‌ها به طرف تغییرات هورمونی و جسمی و اجتماعی و فرهنگی که به شکل‌گیری حس استقلال و هویت آن‌ها کمک می‌کند، می‌روند.

نوجوانان در این دوران تمایل بسیار زیادی به استقلال پیدا می‌کنند و با مفهوم هویت شخصی آشنا می‌شوند و از همین ویژگی می‌توان، بهترین استفاده را برد.احساس استقلال در دوران نوجوانی یک نوع اعلام زنگ است که فرد می‌تواند در دوران بزرگسالی از پس زندگی شخصی خودش برآید‌ و برای آینده ای روشن آماده شود.

پرانرژی، ماجراجو و ریسک پذیر بودن از ویژگی های دوران نوجوانی است که دفتر خبرگزاری فارس در استان فارس با بهره بردن از همین ویژگی‌ها، در اقدامی خلاقانه و جدید، در شهریور ماه ۱۴۰۰، بخش خبرنگاران نوجوان خبرگزاری فارس در استان فارس را بنیان نهاد.

چون نوجوانان غالباً پر از انرژی هستند و بروز رفتارهای ماجراجویانه و ریسک پذیر در این دوران، باعث نشاط و هیجان آنها می شود، ورود آنها به عرصه خبرنگاری، می‌تواند حس هیجان و ماجراجویی در آنها را برانگیزد.

از طرفی وجود فضاهای مجازی گسترده و تبحر خاصی که بسیاری از نوجوانان در این عرصه ها پیدا کرده اند، این پتانسیل را به وجود آورده که یک تعامل دو طرفه سالم شکل گیرد، به صورتی که هم اجتماع و فضای خبرگزاری از این ویژگی نوجوانان استفاده بهینه را ببرد و هم دامنه و چگونگی استفاده نوجوانان از فضای مجازی کانالیزه شود و آسیب های فردی و اجتماعی که در این فضاها به وجود می آید به کمترین مقدار خود برسد و خیال خانواده ها هم راحت‌تر شود.

نوجوانان خبرگزاری فارس که هم از شهر شیراز وهم شهرستان های استان هستند، با طی دوره آموزشی کوتاه مدتی به جمع خبرنگاران خبرگزاری در استان پیوستند و بعد از شرکت در جلسه معارفه ای که با مدیر و سردبیر و مسئولین خبرگزاری داشتند،به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

اعضای تیم خبرنگاران نوجوان فارس، شامل: حمیدرضا ملاحسینی، سروش امدادی، آرین عمادی، سروش شهمنش، عرفان پورشیرازی، رضوانی، کریمی، گرامی، صفری، بهزادفر، زندی، کرخنگانی، مددی و گودرزی است.

عمده فعالیت این خبرنگاران نوجوان، در بخش فضای مجازی خبرگزاری است و این نوجوانان با بهره گیری از خلاقیت، هنر و انرژی خود می‌توانند تغییرات بسیار چشمگیری را در این بخش به وجود آورند.

مدیر خبرگزاری فارس در استان، در جلسه معارفه خبرنگاران نوجوان خطاب به آنها گفت: سعی کنید خبرنگاری مستقل و صاحب سبک و قلم باشید.

ابراهیم کمالی به سخنان رهبری در مورد اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وقتی رهبر جامعه می‌گوید "من اگر مسئولیت رهبری را نداشتم حتماً در فضای مجازی فعالیت می‌کردم" پس وظیفه من و شما مشخص می‌شود.

وی افزود: در شرایطی قرار گرفته ایم که دشمنان، توان مقابله فیزیکی و نظامی با ما را ندارند و همه انرژی خود را صرف خدشه دار کردن وحدت جامعه و ایجاد ناامنی روانی از طریق فضای مجازی و رسانه ای کرده اند لذا کار شما نوجوانان در بخش فضای مجازی، خطیر و مهم است.

وی همچنین از حملات و توطئه ها، عملیات ترور شخص و شخصیت توسط دشمنان انقلاب از سال ۵۷ تا کنون صحبت کرد و گفت: شکل و ابعاد و ظواهر جدید توطئه ها بسیار پیچیده است و وظیفه ماست که برای بحث رسانه، اصالت قائل شویم و اقتدار اسلامی و شیعی خود را در منطقه و دنیا به اثبات برسانیم.

در پایان، سردبیر خبرگزاری فارس استان فارس نیز ضمن خوش آمد گویی به نوجوانانِ خبرنگار به عرصه رسانه، به آنها توصیه کرد: قدر دوران نوجوانی خود را بدانید و توشه علمی و معنوی خود را برداشت کنید.

راضیه نجار افزود: به کار خبرنگاری خود به صورت جدی بنگرید و سوژه یابی صحیح را اولویت کار خود قرار دهید.

او همچنین با تاکید بر اصل مطالبه‌گری در حرفه خبرنگاری به سود مردم اضافه کرد: وظیفه مهم یک خبرنگار این است که عینک پیدا کردن مشکلات مردم را بر چشم بگذارد و بر همین مبنا و با توجه به همین دغدغه، برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش کند و سعی بر ارتقای سواد رسانه ای خود داشته باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس ابراهیم کمالی سردبیر خبرگزاری فارس استان فارس خبرنگاران نوجوان دوران نوجوانی خبرگزاری فارس استان فارس فضای مجازی ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مربی پرورشی مدرسه ۲۲ بهمن شهر سمیرم گفت: هدف از برپایی این بازارچه اشنایی دانش اموزان با بازار کسب و کار مدیریت پول و مسئولیت پذیری است.

صدیقه قاسمی افزود: در این بازاراچه محصولات سالم توزیع شد.


دبستان ۲۲ بهمن با ۱۶۰ دانش اموز در مرکز شهر سمیرم واقع شده است.

دیگر خبرها

  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم