Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:58:50 GMT

آغاز سال تحصیلی جدید اول مهرماه با برپایی جشن شکوفه ها

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۹۳۵

آغاز سال تحصیلی جدید اول مهرماه با برپایی جشن شکوفه ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در خصوص تمهیدات در نظرگرفته شده بین ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای اجرایی دولت در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آغازسال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با «جشن شکوفه ها و غنچه ها» در اول مهر خواهد بود و آغاز فعالیت های آموزشی و تربیتی، از سوم مهر می باشد و مدارس بنا بر شرایط مناطق خود آموزش ها را به صورت حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بازگشایی به شکل تدریجی اتفاق خواهد افتاد؛ افزود: مدارس در مناطق عشایری و روستایی کم جمعیت به علت عدم دسترسی به ابزار هوشمند و زیرساخت های فناوری، سال گذشته به شکل حضوری بوده و در سال جدید نیز در اولویت بازگشایی حضوری می باشند.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص توانمندسازی معلمان برای سال تحصیلی جدید، گفت: کرونا علی رغم چالش ها و آسیب های جدی که داشت فرصت هایی را هم برای نظام آموزشی ایجاد کرد که یکی از آنها افزایش توانمندی معلمان برای استفاده از فناوری های نوین در امر آموزش بود. این امر در حالت طبیعی ممکن بود سال ها به طول بیانجامد. معلمان توانستند در یک فرصت محدود این توانمندی را در خود ایجاد کنند. آموزش و پرورش هم در این راستا دوره هایی را برگزار کرد.

وی با اشاره به افزایش کیفیت و قابلیت محتواهای آموزشی تولید شده برای سال تحصیلی جدید، بیان کرد: استفاده از چند رسانه‌ای ها و ارائه آموزش به صورت جذاب که تا اندازه‌ای بتواند خلا ناشی از عدم ارتباط میان دانش آموز و فضای واقعی کلاس را جبران نماید همواره در دستور کار آموزش و پرورش بوده است. در این راستا از ظرفیت خوب استان ها استفاده شده و قطب هایی تعیین شدند که هر کدام از آنها مسئولیت تهیه محتوای دروس هریک از پایه های تحصیلی را به صورت تخصصی بر عهده گرفتند.

حکیم زاده از به روز رسانی و استفاده از قابلیت های جدید در شبکه شاد برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: امیدوارم با توجه به ارتقاهای صورت گرفته در این شبکه و تغییرات خوبی که در ساخت محتواهای آموزشی ایجاد شده است بتوانیم شرایطی را برای دانش آموزان فراهم کنیم که تا اندازه‌ای خلا ناشی از عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس را جبران کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مداوم تیم قوی و کارآمد درمدرسه تلویزیونی، از بُرد گسترده این بستر در بسیاری از مناطق کشور به عنوان ویژگی بسیار خوب آن نام برد و افزود: در بسیاری از مناطق کشور که زیرساخت های فناوری وجود ندارد و یا دانش آموزان به دلایل شرایطی که دارند امکان استفاده از ابزار هوشمند را ندارند، «مدرسه تلویزیونی» در دوسال گذشته توانسته است آموزش با کیفیت را فراهم کرده و حتی یک منبع یادگیری خوب برای معلمان باشد.

کد خبر 5309984

منبع: مهر

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس اربعین 1400 شورای شهر تهران شهرداری تهران بازگشایی مدارس اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا عزت الله ضرغامی هفته دفاع مقدس سربازی صندوق بازنشستگی کشوری حکم انتصاب سند تحول قضایی سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه