Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:22:12 GMT

بازگشت دانشجویان با پیش‌بینی تمهیدات لازم باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۹۷۱

بازگشت دانشجویان با پیش‌بینی تمهیدات لازم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بازگشت دانشجویان باید با تمهیدات لازم باشد، گفت: این تمهیدات محدود به خوابگاه و سلف نیست، بلکه درک مفاهیم جدید است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید و در ادامه ترم‌های کرونایی، در حال بازگشت به فضای آموزش حضوری هستیم که این فضا، قرار است فضای مکمل آموزش مجازی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امسال دانشجویان با تجربه کاملا متفاوت به محیط آموزش بازمیگردند، ادامه داد: نباید بگوییم کرونا در حال تمام شدن است و یک رجعت ساده داشته باشیم. بلکه باید توجه کنیم که اگر این بازگشایی با تمهیدات لازم نباشد، حادثه آفرین خواهد بود.  این تهمیدات فقط شامل سلف و خوابگاه‌ها نیست بلکه درک مفاهیم جدید است. 

دکتر طهرانچی در ادامه تصریح کرد: پیش از کرونا آموزشی داشتیم که حافظه محور و مدرک‌گرا بود. اینکه امسال ۵۲ درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه به آموزش حافظه محور نه گفتند، نشان می‌دهد که جوانان با شیوه آموزش حافظه محور خداحافظی کرده‌اند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما باید در دانشگاه و مدرسه شأن دانشجویان و دانش آموزان را حفظ کنیم و این مراکز را در راستای مطالبه دانشجویان و دانش آموزان مهیا کنیم. چرا که جوان امروز معتقد دانشگاه رفتن با هدف خاص است. 

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تعهد در یادگیری مهمترین ویژگی استاد در دوره جدید است، خاطرنشان کرد: امروزه نمیتوانیم بگوییم استاد صرفا درس بدهد، چراکه مباحث آموزشی در فضای مجازی موجود است و مسئله صرفا آموزش نیست و مسئله اساسی یادگیری عمیق و وسیع ست. 

وی افزود: ما باید خود شکنیم و از روش‌های صلب گذشته که ۲ سال پیش بود، عبور کنیم. ما به یادگیری عمیق نیاز داریم. ما باید اجازه دهیم دانشجو در جلسات امتحان با لپ‌تاپ بیاید و میزان یادگیری عمیق او را بفهمیم. 

دکتر طهرانچی در پایان صحبت‌های خود گفت: آموزش باید بسترساز  انتقال دانش بنیان باشد. امروزه نمیتوان آموزشی ارائه داد که افزاینده اقبال اجتماعی نباشد. اگر اینگونه نباشد،  در شکل‌دهی شاکله جامعه موثر نیست. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آموزش امروز نیازمند تغییر ماهیت است. اگر آماده نباشیم و در چرخه تحول آفرین نباشیم، ۵۲ درصد داوطلبی که امسال انتخاب رشته نکردند، سال بعد افزایش پیدا کرده و حتی به ۷۵ درصد خواهند رسید.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي آموزش مجازی دکتر طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟