Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده مقام پارلمانی روس، ارزیابی مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا از روند برگزاری انتخابات دوما، نشان دهنده عصبانیت واشنگتن به دلیل شکست تلاش آنها برای دخالت در اوضاع سیاسی داخلی در روسیه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرد که ارزیابی وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتخابات برگزار شده دومای دولتی در مرز دخالت است و گویای عصبانیت مقامات واشنگتن به خاطر شکست تلاش آنها برای تأثیرگذاری بر روند اوضاع سیاسی در داخل روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که انتخابات برگزار شده دوره جدید دومای دولتی روسیه در شرایطی "غیرآزادانه و غیرشفاف" انجام شده است.  

به گفته اسلوتسکی، مقامات واشنگتن حق ندارند به خود اجازه دهد که به دیگران یاد بدهند چگونه انتخابات دموکراتیک برگزار کرده و از رعایت حقوق رای‌ دهندگان و عدم حضور ناظرین صحبت کنند.  

این مقام دومای روسیه یادآور شد: «شهروندان روس طیف گسترده‌ای از امکانات برای مشارکت در انتخابات پارلمانی، حتی با توجه به محدودیت‌های عینی مربوط به شیوع ویروس کرونا را داشتند و اکنون هم هیچکس به نتیجه انتخابات اعتراضی نکرده است. و در رابطه با برگزاری انتخابات، احتمالاً طرف آمریکایی باید از روسیه درس‌هایی بیاموزد.»  

سناتور "کنستانتین کاساچوف" نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه و عضو کمیته امور بین‌الملل نیز روز گذشته در دیدار با ناظرین بین‌المللی که برای نظارت بر روند انتخابات دومای دولتی به روسیه آمده بودند، با اشاره به اینکه هیچ ادعای واقع بینانه‌ای علیه سیستم انتخاباتی در روسیه وجود ندارد، تأکید کرد که مقامات مسکو آماده همکاری و تجزیه و تحلیل حرفه‌ای از تمامی ابعاد مبارزات انتخاباتی و انتقاداتی است که از سوی برخی کشورهای غربی در این رابطه به طرف روسی وارد شده است.  

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، 245 ناظر از 59 کشور جهان از نزدیک روند برگزاری انتخابات دومای دولتی روسیه را زیر نظر داشتند.

حزب "روسیه واحد" نیمی از کرسی‌های دومای روسیه را بدست آوردواکنش اروپا به نتایج انتخابات دومای روسیهانتقاد زاخارووا از مواضع تهدیدآمیز اتحادیه اروپا در قبال انتخابات دومای روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه وزارت امور خارجه انتخابات دومای دومای دولتی دومای روسیه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما هماهنگی مهمی را در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه داریم. امروز با رئیس دفتر سیاسی حماس مساله آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کردم. راه حل دو دولتی بنیان برقراری صلح دائم و عادلانه در منطقه است. در صورتی که کشور مستقل فلسطین برپا شود جنبش حماس به یک حزب سیاسی مبدل خواهد شد.

کد خبر 6081540

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند