Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دیدار که به منظور «تبیین اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در زیرساخت انرژی»، برگزار شد ضمن تبریک انتصاب محرابیان برای او و مجموعۀ وزارت نیرو آرزوی توفیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جلالی در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات عمده انجام شده در موضوع پدافند غیرعامل در بخش های آب و برق به تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در این حوزه پرداخته و اظهار داشت: وزارت نیرو متولی بخشی از زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم کشور است که ارتباط مستقیمی با خدمت رسانی به مردم دارد و از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

وی مهمترین اهداف پدافند غیرعامل در بخش انرژی را ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت‌رسانی در زمان تهدیدات و بحران‌ها برشمرد و افزود: زیرساخت‌هایی که خدماتی حیاتی به مردم را ارائه می‌کنند باید تحت هر شرایطی این خدمت رسانی را به شکل مطلوب و مستمر ارائه نمایند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی تامین گاز برای نیروگاه‌ها در فصل زمستان و حل تعارض بین دستگاهی در کارکرد نیروگاها با سوخت مایع، توضیح داد: تامین سوخت نیروگاه‌ها به ویژه در فصل سرد سال از جمله دغدغه های جدی پدافند غیرعامل است که این سازمان برای مدیریت آن راهکارهای جدی را پیشنهاد داده است که اجرا و عملیاتی شدن آن نیازمند اراده وزارت نیرو است.

سردار جلالی در ادامه با اشاره به آثار بلندمدت تغییرات اقلیمی بر کشور بر ضرورت اصلاح و بروزرسانی نظام حکمرانی آب با نگاه ملی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا مدل حکمرانی آب در کشور متناسب با کاهش سطح نزولات آسمانی مورد بازنگری قرارگیرد.

اقتصادی سازی تولید برق و گسترش تولید برق با نیروگاه‌های جدید از جمله دیگر موارد مورد تاکید سردار جلالی در این نشست بود.

وی در این خصوص تاکید کرد: تهیه طرح‌های مدیریت بحران برای شرایط کمبود برق و بررسی نحوه تامین اولویت های اصلی برای مردم باید در دستور کارجدی وزارت نیرو باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان این نشست بر ضرورت تعامل با مجلس شورای اسلامی برای رفع نارسایی‌های بودجه‌ای صنعت برق در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید و اعلام کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در راستای صیانت از تداوم کارکردهای زیرساخت‌های حیاتی حداکثر همکاری را با وزارت نیرو به عمل خواهد آورد.

در ادامه علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند سایبری و زیستی بر ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل در امور مهندسی، طراحی و اجرای صنعت آب و برق تاکید کرد.

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تدوین طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو و اخذ مجوزها لازم از سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز از جمله مواردی بود که از سوی محرابیان ضروری عنوان شد.

در ادامه طرفین بر برگزاری جلسات عملیاتی دوره‌ای به منظور اولویت‌بندی و پیشبرد برنامه‌های پدافند غیرعامل در وزارت نیرو از جمله موضوعات مربوط به تهدیدات سایبری در صنعت برق با حضور ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزیر نیرو تاکید کردند.

تهیه و راهبری طرح مدیریت بحران و پایداری و استمرار خدمات آب و برق با مشارکت و همکاری سازمان پدافندغیرعامل کشور و سایر دستگاه‌های مسئول نیز از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 5309993

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار غلامرضا جلالی علی اکبر محرابیان سازمان پدافند غیرعامل کشور وزارت نیرو اجلاس شانگهای 2021 سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان افغانستان تاجیکستان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سازمان همکاری شانگهای دفاع مقدس ایالات متحده امریکا ایران رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پدافند غیرعامل وزارت نیرو بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، "خشایار صنعتی " در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.    فرماندار بوکان با اشاره به افزایش مهاجرت بی رویه در طول سالیان متمادی به شهرستان بیان داشت:با توجه به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم بوجود آمده است.   تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.    صنعتی ادامه داد: نهایتا با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافتد زیستی شهرستان ضروری است و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.   صنعتی همچنین افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات اقدام کنیم.    فرماندار بوکان بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.   در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی
  • در جلسه پدافند غیرعامل با حضور سردار باقری چه گذشت؟
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غیرعامل
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سرلشکر باقری
  • ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سردارباقری