Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمحمد خواجه ئیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پروژه‌های تعریف شده شامل ۲ آزمایشگاه، ۶۸ خانه بهداشت، ۲۰ پایگاه سلامت، ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، یک آموزشگاه بهورزی، سه مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، پنج ستاد شبکه‌ها و ۵۶ واحد محل زیست پزشک است که تنها ۵۶ واحد از این پروژه‌ها باقی مانده و در دست اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همچنین در راستای بهبود کیفیت خدمات از سال ۹۳ با شروع طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمات در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت با هدف ارتقای شاخص‌های سلامت، افزایش رضایت‌مندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، عدالت در سلامت از نظر دسترسی به خدمات، بهره‌مندی از خدمات ارائه شده و حفاظت مالی از آنان در بستر پوشش بیمه همگانی، بهبود کیفیت و کنترل قیمت خدمات سلامت، اصلاح رفتار گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، اصلاح نظام پرداخت و شیوه خرید خدمت کارهایی مهم انجام شد.

خواجه ئیان اضافه کرد: از آنجایی که یکی از هدف‌های طرح تحول نظام سلامت عدالت در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است در اجرای این طرح با استقرار نیروی انسانی از جمله کارشناسان سلامت روان، تغذیه و با ایجاد کلنینک‌های سیار و ثابت دندان‌پزشکی به نوعی عدالت در دسترسی به خدمات بویژه در مناطق روستایی ایجاد شد.

وی گفت: این خدمات برای مراکز روستایی از سال ۸۳ تحت عنوان برنامه پزشک خانواده روستایی شروع و در دست اجرا است.

خواجه‌ئیان ارائه خدمات الکترونیک در راستای بهبود زیرساخت‌های نظام شبکه بهداشتی را از دیگر خدمات ارائه شده به جمعیت هدف در مراکز شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت عنوان کرد و گفت: در همین راستا همه خانوارها به تدریج دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند و امکان دسترسی اینترنت برای همه مراکز شهری، روستایی وخانه‌های بهداشت میسر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به نقش کارکنان بهداشتی درکنترل و مقابله با ویروس کرونا گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ بهورزان به عنوان سربازانی گمنام در خط مقدم مقابله با این ویروس در استان بوشهر مشغول به خدمت رسانی شدند و تاکنون نیز با تمام توان در صحنه حضور دارند.

خواجه ئیان افزود: به منظور مدیریت و کنترل بیماری، سازماندهی نیروی انسانی، پیش‌گیری از انتشار ویروس، کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی؛ ۱۲ مرکز منتخب ۱۶ و۲۴ ساعته دراستان بوشهر فعال شد و همه خدمات مرتبط با بیماران سرپایی مشکوک به کووید ۱۹ شامل ویزیت پزشک، انجام آزمایش پی سی آر، تجویز دارو و مشاوره و در صورت نیاز ارجاع به بیمارستان از سوی تیم مستقر در این مراکز ارائه می‌شود.

وی گفت: همچنین برای رصد و کنترل بیماری با تلاش شبانه روزی همکاران در قالب طرح شهید سلیمانی تا کنون ۲۷۲هزار و ۸۴۵ فرد در معرض تماس نزدیک ره‌گیری و ۱۵۲هزار و ۸۱۲ تست سریع از این افراد گرفته شد و ۳۸هزار و ۹۰۷ فرد مبتلا شناسایی و قرنطینه شدند.

به گفته خواجه‌ئیان همچنین درراستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری سایر نهادها و سازمان‌های یاری کننده بویژه سازمان بسیج مستضعفان و جمعیت هلال احمر ۲۰۵ هزار و ۷۲۱ بازدید  از صنف‌های مختلف انجام و ۲هزار و ۶۲۱ خانه نیز گند زدایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ بر اساس پروه بندی سنی، در زمان حاضر تعداد ۶۵۶ نفر از همکاران بهداشتی در قالب  ۲۴ پایگاه تجمیعی واکسن درشهرهان و ۴۵ مرکزخدمات جامع سلامت در روستاهای استان بوشهر  خدمات مربوط به واکسیناسیون کووید ۱۹ را در دوشیفت صبح و عصر انجام می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره کمبودهای موجود در بخش بهداشت شهر و روستا گفت: با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد پزشک‌های استان طرحی هستند در زمان حاضر مراکز بهداشتی شهری و روستایی از کمبود پزشک رنج می‌برند.

خواجه‌ئیان افزود: کسری بودجه، تخصیص نیافتن کامل مبلغ یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، بازنشستگی نیروها و نداشتن مجوز جذب نیروهای جایگزین از دیگر مشکلات بخش بهداشتی استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین همسان نبودن سطح پرداخت به کارکنان قرارداد شرکتی با سایر کارکنان، نبود تعهد سازمانی و ترک خدمت کارکنان قرارداد شرکتی، هزینه بالا  و طولانی بودن  برگزاری دوره‌های آموزشی، سیستم پرداخت به پزشک و اجرایی نشدن دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد (p۴q) از جمله دیگر مشکلات این مراکز به شمار می‌رود.

خواجه‌ئیان یادآور شد: در زمان حاضر در استان بوشهر ۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۲۱۸ خانه بهداشت فعال با ۴۷۲ مراقب سلامت در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی و ۴۱۲ بهورز در خانه‌های بهداشت، خدمات سظح یک را به گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی بوشهر ویروس کرونا عدالت اجتماعی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت شهری و روستایی استان بوشهر خواجه ئیان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان

فریبرز راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان  گفت:  ارائه خدمات بهداشتی از جمله ویزیت پزشک، دندانپزشک، مراقبت‌های نوزادی تا سالمندی، بیماری‌های واگیر و تسهیلات زایمانی به مراجعه کنندگان زاهدانی و مسافران نوروزی در ۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سیدالشهداء (ع)، نصرت آباد، قطارخنجک، چاه زرد، سرجنگل، حضرت فاطمه (س)، المهدی (عج)، ولیعصر (عج) و شهیدبرازنده در ایام نوروز امسال انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان