Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی القاصی مهر دادستان استان تهران گفت:  ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت شهرک صنعتی شمس آباد است که یک هزار و ۹۱۸ واحد فعال در این شهرک وجود دارد. مشکل اصلی امروز جامعه و کشور ما بیکاری نسل جوان است. بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد علت اصلی تشکیل پرونده‌های قضایی به بیماری و نوسانات قضایی در جامعه باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تایید بر این که سرقت و مواد مخدر ۷۰ درصد جرائم قضایی را به خود اختصاص داده است، کفت: علت وقوع سرقت و مصرف مواد مخدر در اغلب موارد به دلیل بیکاری و نداشتن شغل است. مهم‌ترین مساله امروز ما در کشور عدم اشتغال و افت تولید است که صنعتگران به تعدادی از آن‌ها اشاره کردند. مسئله حیاتی برای کشور ما رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی نسل جوان است.

القاصی تولید را مهم‌ترین مساله کشور دانست و گفت؛ بر همین اساس دستورالعملی که در سال گذشته تصویب و نهایی شد در نهایت تشکیل ستاد‌های استانی با محوریت تولید منجر شد. مشکلاتی که امروز اعلام شد حتما با دعوت از مسئولان و متولیان بررسی و پیگیری خواهد شد. بخشی از مشکلات که به حوزه نظام بانکی مربوط است هم نیاز به بررسی دارد. تولید و منافع عمومی باید در اولویت ما باشد اما کسانی که تسهیلاتی که به اسم تولید گرفتند و برای سایر فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفتند با برخورد ما مواجه خواهند شد.

دادستان تهران با تایید بر اهمیت جلوگیری از رکود تولید کفت: باید این بررسی‌ها به نحوی انجام شود که نه زیاده خواهی از طرف بانک باشد نه حقی از آن‌ها گرفته شود. نباید در پوشش محاسبه سود و جریمه اجحافی در حق تولید کننده صورت بگیرد. باید سوابق دیده شود و با بررسی مناسب دباره این موضوع تصمیم گیری کنیم.

او تصریح کرد: مسائل و موضوعات دیگر هم حتما قابل پیگیری خواهد بود. درباره بحث اسناد مالکیت هم جلسه‌ای با مسئولیت واحدهای ثبتی خواهیم داشت و به عنوان یکی از مطالبات تثبیت مالکیت واحدهای صنعتی پیگیری خواهد شد. شورای حل اختلاف هم به شورایی فعال تبدیل خواهد شد. هیئت حل اختلاف هم پیگیری خواهد شد. امیدوار هستیم با همت عزیزان مشکلات صنعت گران این شهرک حل شود و شاهد ارتفاع این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید داخلی دادستان تهران پیگیری خواهد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث «صنعت شهر» خبر داد و گفت: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای مسکن استان از احداث «صنعت شهر» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

وی احداث شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری استان در راستای نزدیکی محل کار برای قشر کارگر عنوان کرد و افزود: استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای مسکن کلیات طرح را پذیرفت، ولی باید در کارگروهی مکان این صنعت شهر و نحوه اجرای آن عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در رابطه با مکان پیشنهادی احداث صنعت شهر تصریح کرد: مکان پیشنهادی در جوار شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان بود که در جلسه شورای مسکن قرار شد این مکان پیشنهادی در کارگروه تخصصی‌تر بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: طرح صنعت شهر در استان‌هایی از کشور اجرا شده که با توجه به صنعت کرمانشاه و شهرستان‌های تابع احداث آن یک نیاز واقعی است که باید پیگیری شود.

کد خبر 747676

دیگر خبرها

  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند