Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که قرار نیست اعضای برجام در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان مل متحد گردهم آیند.   به گزارش یورونیوز، بورل دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران گفت که قدرت‌های جهانی برغم تاکید بر احیای توافق هسته‌ای ایران برنامه خاصی برای نشست در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در حالی بر «برنامه‌ریزی نشدن» نشستی از این دست میان اعضای ۴ به اضافه یک تاکید دارد که پیش‌تر خبرهایی مبنی بر تلاش دیپلمات‌های غربی برای برپایی جلسه‌ای میان طرف‌های برجام در روز چهارشنبه منتشر شده بود.   بورل که به نمایندگی از اتحادیه اروپا و به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایفای نقش می‌کند در ادامه تصریح کرد: «مهم برپایی نشست وزیران (در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل) نیست بلکه این اراده همه طرف‌ها برای از سرگیری مذاکرات در وین است که اهمیت دارد.»   به نظر می‌آید این بخش از سخنان جوزپ بورل به عدم آمادگی ایران برای پیوستن مجدد به گفتگوهای برجامی اشاره داشته باشد.   تهران در روزهای واپسین دولت حسن روحانی ادامه گفتگوها با طرف‌های اروپایی را متوقف کرد و پس از انتخاب و آغاز به کار دولت ابراهیم رئیسی نیز هنوز برای بازگشت به مذاکرات وین چراغ سبز نشان نداده است.   به اذعان تحلیل‌گران، ایران همزمان با بن بست ایجاد شده در گفتگوها، با حربه پیش‌برد برنامه هسته‌ای خود در پی امتیاز‌گیری پیش از مذاکرات است تا تیم جدید مذاکره کننده با دست پر مقابل طرف‌های اروپایی بنشیند.   تهران مذاکره در خصوص هرگونه توافق جدید بر سر برنامه هسته‌ای را غیرممکن خوانده و لغو کلیه تحریم‌های اعمال شده پس از خروج ایالات متحده از برجام را به عنوان پیش‌ شرط اساسی در بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود مطرح کرده است.   مقامات ایرانی پیش‌تر احتمال برپایی نشستی مشترک میان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور با طرف‌های اروپایی برجام را در حاشیه نشست مجمع عمومی منتفی دانسته اما اعلام کرده بودند که امیرعبداللهیان در سفر به نیویورک گفتگوهایی مجزا با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی خواهد داشت.   از سوی دیگر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه ابراز امیدواری کرده است که قدرت‌های بزرگ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در تلاشی دیگر جهت از سرگیری گفتگوهای هسته‌ای با ایران با یکدیگر ملاقات کنند.   جوزپ بورل نیز گفته است که روز سه‌شنبه، بیست و یکم سپتامبر قرار است با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ملاقات کند تا از او بخواهد کشورش را هر چه سریعتر به مذاکره با قدرت‌های جهانی بازگرداند.   مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اشاره به درخواست دولت ایران برای تعلیق موقف گفتگوهای وین جهت «بررسی گزارش مذاکرات و دست‌یابی به درک کلی از این پرونده حساس» یادآور شده که «تابستان به سر آمده» و «ما منتظر از سرگیری گفتگوها در وین هستیم.»   گفتگوهای احیای برجام همزمان با حضور تیمی به نمایندگی از دولت جدید آمریکا از آوریل گذشته در وین آغاز شد اما پس از شش دور گفتگو با نزدیک شدن به برپایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران به حال تعلیق درآمد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان اتحادیه اروپا سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان