Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مهدی جودی صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای روستایی آسیب‌دیده از زلزله ۵/۲ ریشتری ۲۲ شهریورماه قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به‌شدت زلزله و عمق کمی که داشت شاید تصور این بود تلفات زیادی به بار بیاید اما خوشبختانه در زلزله قوچان هیچ تلفات جانی رخ نداد.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تأکید بر اینکه در این حادثه برخی خانه‌های خشت و گلی و منازلی که مصالح درستی در آن استفاده‌نشده بود دچار آسیب شدند، گفت: بنیاد مسکن تمام واحدها را مورد ارزیابی قرارداد و پرونده‌ها نیز تشکیل‌شده است که با همکاری مسؤولان استانی مصوبه‌ای در حال آماده‌سازی بوده تا در اولین جلسه هیئت‌وزیران تأییدیه مصوبه مربوطه اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کار بازسازی به‌صورت عملی و استفاده از منابع داخلی و اعتبارات تسهیلات بهسازی مسکن روستایی شروع‌شده اما مصوبه هیئت دولت می‌تواند سرعت کار را بیشتر کند.

جودی با اشاره به این موضوع که سعی بر این است خانه‌هایی که الآن مردم داخلشان هستند به‌عنوان اسکان موقت نگه‌داشته و در کنار آن فضاهای جدید باهمت و مشارکت مردم شروع شود تا در فصل سرما بی‌سرپناه نمانند، بیان کرد: حتماً وام ۱۳۰ میلیون تومانی برای مردم پیش‌بینی خواهد شد و ۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب‌های مختلف اعم از اسکان موقت، معیشتی و کمک به اسکان دائم در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه رایزنی‌هایی با بنیاد مستضعفان در حال انجام بوده تا برای هر واحد مسکونی ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان نیز اخذ شود، تصریح کرد: حدود ۶۲۰ واحد در روستاهای قوچان نیاز به احداث مجدد دارند و بالغ‌بر ۲۰۰ واحد نیز مستلزم مرمت و تعمیر هستند.

سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله پیشگیری سالیانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی و نوسازی می‌کند که از یک ماه پیش این اقدام شروع‌شده است و امروز بالغ‌بر ۸۰ هزار واحد به بانک‌ها معرفی و نزدیک ۲۰ هزار واحد در مرحله عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی هستند.

جودی ادامه داد: درزمینهٔ حوادث طبیعی نیز اواخر سال گذشته حادثه سی سخت یا سیل استان سیستان و بلوچستان را شاهد بوده‌ایم که نزدیک ۳۰ هزار واحد در مناطق مختلف کشور در دست اقدام برای بازسازی است که باید واحدهای آسیب‌دیده قوچان نیز به این تعداد افزوده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز بابیان اینکه تاکنون حدود ۱۵۵ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی و نوسازی شده است، گفت: تعداد واحدهای روستایی حدود ۴۳۰ هزار واحد بوده که مابقی باید به‌مرور و با همکاری مردم و اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی شود.

سید رضا موسوی نیا بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی در سطح استان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته‌شده که کارمزد آن ۵ درصد و بازپرداختش ۲۰ ساله است که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله قوچان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهدی جودی هیئت وزیران تسهیلات مسکن روستایی قوچان کمک بلاعوض سیمان رایگان نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و نوسازی مسکن روستایی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود