Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@12:17:43 GMT

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجوم مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۹۳۴

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجوم مشخص شدند

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شگفت انگیز‌ترین و کهن‌ترین علوم ستاره شناسی یا همان نجوم است. در گذشته منجمان از این علم برای تنظیم تقویم و تعیین فصول سال استفاده می‌کردند. براساس گزارش‌ها علم نجوم با دروس فضا شناسی، فیزیک و شیمی در ارتباط است. گفته شده منجمان در قدیم با استفاده از ابزار‌های ساده و تلسکوپ آسمان و ستاره‌ها را در شب رصد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر این منجمان ۲۰۰ سال قبل از میلاد با وجود ابزار‌های ساده و نبود تلسکوپ توانستند وزن و فاصله ماه تا زمین را محاسبه کنند. همچین بسیاری از ستاره‌ها را نامگذاری کرده که هنوز از این نام‌ها استفاده می‌شود.

به نقل از نیو اطلس به تازگی سیزدهمین فهرست برندگان تصاویر نجوم سال ۲۰۲۱ مشخص شداند که در ادامه این تصاویر را مشاهده می‌کنید.

تصویری باورنکردنی از خورشید گرفتگی برنده مسابقه عکاس سال نجوم امسال شد. این عکس خیره کننده که از بین بیش از ۴۵۰۰ عکس انتخاب شده است، در کنار سایر نکات برجسته، از جمله تعدادی عکس از نظر فنی از کهکشان‌های دور، به عنوان تکنیک ماهرانه اهدا شد. جایزه برتر امسال به شوشانگ دونگ برای یک عکس ساده و فریبنده از خورشید گرفتگی تعلق گرفت. تصویر دونگ در تبت در خسوف کامل خورشید و اواسط سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

امیلی داربک ماوندر، یکی از داوران امسال می‌گوید: "تصویر زیر هم زیبایی و سادگی یک ماه گرفتگی و هم علم پشت این رویداد نجومی را نشان می‌دهد که یک دستاورد خیره کننده است. "

شگفت انگیزترین عکس متعلق به دیمیتری ریبالکا است. زیرا او از فضاپیمایی که به تنگه کارا در روسیه نزدیک می‌شد عکس گرفت. به گفته دیمیتری این تصویر یادآور صحنه آغازین یک فیلم علمی تخیلی است. پریچارد دکترای فلسفه درباره این تصویر می‌گوید: "من شیفته این تصویر هستم. کنار هم قرار گرفتن رنگ ‌های سبز و آبی باعث شده رنگ فضاپیما یک نواخت شود ، با این حال ، فقدان هیچ نشانه‌ای از زندگی انسان در این کشتی پیوسته در حال حرکت مانند صحنه آغازین یک فیلم علمی تخیلی است. "

یکی دیگر از تصاویر خیره کننده و تا حدودی بی سابقه، عکاسی ژونگ وو است. این عکاس چینی حدود دوسال زمان گذاشت تا یکی از بهترین تصاویر نیمکره شمالی و جنوبی کره زمین  و همچینین کهکشان راه شیری را عکاسی کند .

بیشتر بخوانید

تصاویر کمدی برتر حیات وحش در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاره شناسان ستاره ها ماه گرفتگی خورشید گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران راهی قرقیزستان شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک روز ۲ اردیبهشت ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.   ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها به شرح زیر است:   ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد ۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی مربیان: طالب نعمت پور - فرزاد ایمانعلی زاده ­

دیگر خبرها

  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در دسترس برخی کاربران واتس‌اپ قرار گرفت
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • روایتی از گنجینه ای قدیمی با ۱۸ میلیون عکسِ خاطره ساز
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم
  • نشست باشگاه نجوم اصفهان
  • تیم منتخب کشتی فرنگی ایران راهی قرقیزستان شد