Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:36:17 GMT

تشریح برنامه‌های روز اربعین و هفته دفاع مقدس در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۱۷۸

تشریح برنامه‌های روز اربعین و هفته دفاع مقدس در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها با شعار" الی اصحاب الحسین(ع)" از اذان صبح تا اذان مغرب روز اربعین به سمت گلستان شهدای اصفهان پیاده‌روی خواهند کرد.

محمدعلی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تقارن روز اربعین با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: روز اربعین روز مهمی است و عاشورا در یک روز اتفاق افتاد اما روایت گری پیرامون آن پایانی ندارد از این جهت اهمیت این روز و گرامیداشت آن خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قرائت زیارت اربعین در روز اربعین گفت: قله روز اربعین قرائت زیارت امام حسین(ع) است و باید در این روز اهتمام ویژه‌ای برای زیارت شهدا داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی امسال و شرکت محدودی از مردم اصفهان در راهپیمایی اربعین مجاز است و برای برنامه‌ریزی این روز قواعدی مد نظر خواهد بود که از جمله آن  عدم خدشه به آیین‌های سنتی و مذهبی شهر و عدم تجمع به دلیل وجود ویروس کرونا است که با توجه به این قواعد حرکت مردمی و خودجوش، از اذان صبح روز اربعین تا اذان مغرب با عنوان " الی اصحاب الحسین " برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: از ویژگی‌های این برنامه این است که هر کس با هر یک از همراهان  از هرجا و در هر ساعتی از روز اربعین به سمت گلستان شهدا حرکت کرده و در گلستان شهدا زیارت اربعین و شهدا را قرائت خواهد کرد. حضور در این برنامه کاملاً مردمی بوده و مسئول اجرای آن خود مردم هستند.

احمدی به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت به صورت سراسری در تاریخ ۳۰ شهریور به صورت پخش زنده از تلویزیون پخش می‌شود و در اصفهان در مجموعه باغ غدیر ساعت ۹ صبح در مجاورت یادمان شهدای گمنام یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اجرای میدانی گروه‌های رزم نواز نیروهای مسلح در میادین اصلی شهر در تاریخ ۳۱ شهریور هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از ایثارگران در اول مهر ساعت ۱۶:۳۰ در گلستان شهدای اصفهان،  اجرای ۷۸ عنوان برنامه از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۶ مهر توسط معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس در تاریخ ۳ مهر، اجرای یادواره‌های شهدا در سطح شهر و برگزاری ویژه‌برنامه روز اربعین از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اصفهان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس اربعين حسيني هفته دفاع مقدس گلستان شهدا روز اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است