Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مدتی است نام شرکتی کلاهبردار و جعلی به نام «یونیک فایننس» از افراد مختلف شنیده می‌شود.

نحوه‌ فعالیت به این صورت است که شما ازطریق یک دوست یا آشنا به جلسه‌ای کاری و مهم دعوت می‌شوید و زمانی که به محل قرار که عمدتا لابی هتل‌ها و کافی‌شاپ‌ها است می‌رسید، پس از کمی انتظار شخصی با ظاهر آراسته و احتمالا البسه برند می‌بینید که دورقاب‌چین‌هایش او را دکتری، استادی یا یک چنین لقبی صدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یونیک فایننس» ادعا می‌کند که یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر در بازارهای مالی بزرگ دنیا ازجمله نزدک، فارکس، وال‌استریت و... است که رباتی را طراحی کرده که با خرید و فروش سهام، سود قطعی ماهیانه ۴ تا ۶ درصد به شما می‌دهد و به هیچ عنوان ضرر نمی‌کند!

شما باید ابتدا حداقل مبلغ ۱۰۰۰ دلار ناقابل را به شرکت پرداخت کنید تا مجوز ثبت‌نام برای شما صادر شود.

این شرکت که به‌تازگی توسط افرادی مانند سینا ولی‌الله مجری معروف شبکه‌های ماهواره‌ای به‌عنوان شرکتی معتبر تبلیغ می‌شود، اما اگر عکس هوایی این شرکت در سوئیس را ببینید، تقریبا با یک مغازه چندمتری طرف هستید. 

محاسبات ما  از نحوه عضوگیری و تعداد افراد فعال نشان می‌دهد در مدت کوتاه فعالیت این شرکت در ایران، حداقل ۸ هزار ملیارد تومان سرمایه (رقمی برابر با فروش نفت در سال ۹۸) از کشور خارج شده است.

هرچند نام یونیک فایننس در لیست اخطار وب‌سایت finma که یک نهاد نظارتی مالی بر شرکت‌ها در سوئیس است قرار دارد، اما این موضوع نتوانسته فعالیت این شرکت در ایران را محدود کند؛ چراکه صرفا یک هشدار است و اگر قرار است برخوردی صورت گیرد، راه‌حل آن در داخل مرز‌های کشور است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران یونیک فایننس سوئیس کلاهبرداری هرمی مجری شبکه های ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خوزستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار را در شهرستان آبادان شناسایی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد اعلام شده است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086690

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد