Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: استان گلستان به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و فاصله نزدیک شهرها و همچنین اشتغال شمار بالای اهالی منطقه به کشاورزی، یکی از استان هایی است که استفاده از موتورسیکلت در آن فراوان است.

جدای از اینکه استفاده بالا از این وسیله نقلیه بدون کلاه ایمنی و در نظر گرفتن سایر الزامات، سبب آمار بالای حوادث و تصادفات شده، سرقت در این بخش را هم افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتورسیکلت ها دارای سیستم امنیتی قوی نبوده و از جمله وسایل نقلیه ای به شمار می آیند که به وفور مورد سرقت قرار می گیرند.

صحبت با کسانی که در این راستا موتورسیکلت آنها به سرقت رفته نشان می دهد که آنها الزامات ایمنی را رعایت نکرده و وسایل نقلیه آنها به تجهیزات بازدارنده مجهز نبوده و یا حتی موتورسیکلت آنها روشن بوده است.

سرقت موتور ارباب رجوع ادارات در علی آبادکتول

سارقان موتورسیکلت معمولاً در مناطق خلوت پرسه زده و از غفلت مالک سوء استفاده می کنند و این وسیله را به سرقت می برند که نمونه اخیر آن سرقت موتورسیکلت از جلوی درب ادارات در علی آبادکتول است.

دادستان شهرستان علی آبادکتول در این خصوص گفت: سه سارقی که در محدوده ادارات این شهرستان اقدام به سرقت موتورسیکلت می کردند، دستگیر شدند.

حسینعلی ایزد افزود: این افراد در محدوده ادارات پرسه زده و موتورسیکلت های پارک شده جلوی این اداره ها را می دزدیدند.

وی ادامه داد: متهمان باتلاش پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

ایزد با اشاره به شناسایی مالخران در این پرونده از کسانی که موتورسیکلت آنها در این شهرستان سرقت شده است، خواست: برای طرح شکایت به آگاهی علی آباد مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در سال جاری افزایش ۱۶ درصدی سرقت موتورسیکلت نسبت به سال گذشته را در استان شاهد هستیم.

سرهنگ مجتبی مروتی از کاهش کشفیات موتورسیکلت خبرداد و افزود: رهاکردن موتورسیکلت در مکان خلوت و جلوی درب منازل و ادارات و قفل نبودن این وسیله از علل اصلی سرقت موتورسیکلت در استان است.

وی به رانندگان توصیه کرد: هنگام پارک موتورسیکلت در منزل یا سطح شهر آن را به شی ثابت و محکم قفل کرده و هنگام پارک موتورسیکلت آن را در شعاع دید خود و یا افراد مطمئن قرار دهند.

مروتی با بیان اینکه در صورت امکان، سوییچ مخفی روی موتورسیکلت نصب شود، گفت: از سپردن موتورسیکلت به افراد ناشناس خودداری کرده و از تجهیزات ایمنی استفاده شود.

کد خبر 5310028

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان موتور سیکلت مجتبی مروتی نیروی انتظامی گلستان سرقت دادگستری گلستان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان اردبیل دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی سرقت موتورسیکلت موتورسیکلت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی وقوع سرقت از منازل در شهرستان خرم آباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار یحیی الهی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای یک باند را شناسایی و آنها را پس از هماهنگی با مقام قضائی، طی یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار الهی از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس، به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!