Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف که ظهر امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با اشاره به تحولاتی که انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته و نیز دوران مبارزات نهضت ۱۵ خرداد پشت سر گذاشت است گفت: در دوران نهضت امام خمینی (ره) همه پارامترهای مادی نشان می‌داد که اساسا انقلاب نباید پیروز می شد و از همان روزهای نخست نهضت، به امام (ره) می گفتند که با کدام طرفدار و با کدام سرباز و با کدام امکانات میخواهی قیام کنی؟ درحالی که گفتار و رفتار امام حاکی اعتماد و اعتقاد حقیقی ایشان به سنت های الهی بود و در حقیقت از همان نطقه اتکا به فرهنک جهاد و شهادت جزئی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سختی های دوران مبارزات انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی تکان دهنده از روزهای مختلف جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: اتکا به سنت های الهی یعنی صبر و  مجاهدت در راه خدا، هرچند سخت و غیرقابل تحمل باشد، تا آنجا که صف مجاهدین و منافقین از هم جدا شود؛ البته این مسئله به راحتی که امروز بیان می کنیم نبود و نیست بلکه فرایندی بسیار سخت است و به راحتی به دست نمی آید.

قالیباف در همین زمینه تصریح کرد: مجاهدت در دوران دفاع مقدس درحالی بود که در برهه ای نه فقط سیم خاردار بلکه حتی گونی برای سنگرسازی نداشتیم و سختی جنگ و فشار دشمن و آتش بعثی ها تاجایی عرصه سخت می کرد که گاهی حتی به حفظ همان سنگری که رزمندگان ما در آن سنگر گرفته بودند یا حفظ حتی یک خاکریز راضی بودیم.

وی با اشاره به روزهای آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی رزمندگان و مردم مقابل دشمن بعثی در مناطق مختلف خوزستان اظهارکرد: در آن روزها، نه تنها کلاشنیکف کسی ندیده بود، بلکه حتی اسلحه «ژ-۳» نیز بسیار کم بود و مدافعان این کشور فقط با اسلحه «ام.یک» و یا «برنو» مقابل لشگریان صدام ایستادند
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنان شرایطی بود که رزمندگان و مجاهدان از مسیر خدا و دفاع در برابر دشمن پا پس نکشیدند و خدا به سبب این مجاهدت ها و صبر در آن سختی ها، به ملت ایران پیروزی در جنگ و منزلت و عزت عطا کرد.

قالیباف تاکید کرد: اتفاقات جنگ های احد، حنین، خندق و... را در آیات و روایات خوانده ایم و دوران دفاع مقدس را نیز با گوشت و پوست و استخوان درک کرده ایم بر این اساس که می گوییم که اگر بر سنت های الهی پابرجا باشیم، وعده الهی برای پیروزی، وعده ای صادق است و امروز اگر بقای جمهوری اسلامی را شاهد هستیم به این دلیل است که با اتکا به سنت های الهی در برهه های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس حرکت کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سنت های الهی طبق آیه قران ها نه تبدیل می شود و نه تحویل، خاطرنشان کرد: همان سنت ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه ها باید به همان سنت ها اتکا کرد.

وی افزود: اگر از سویی شاهد بی عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی پشت کرده ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری می خواهیم زمینی عمل کنیم.

قالیباف با تاکید بر این که اگر در اقتصاد هم به سنت های الهی و همان اعتقاد رزمندگان دوران دفاع مقدس عمل کنیم، در همین اقتصاد هم فراوانی های زیادی هست، گفت: اما بدانیم که اگر در محیطی دروغ، ریا و ربا باشد خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در چنین شرایطی خدا به هیچ کس وعده پیروزی نداده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: همه باید به این سوال فکر کنیم که آیا در هر بخش و قسمتی که حضور داریم و مسئولیت داریم، رفتارها و باورهای مان شبیه رزمندگان شلمچه آسمانی شده ایم؟ و اگر این نیست چه توقعی داریم که مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس، برنامه ریزی دقیق و عقلانیت داشتن البته با تکیه و اعتقاد به سنت های الهی جزو اصول ما بود گفت: امروز در اداره جامعه هم باید با همان روش و اصول برنامه ریزی و مدیریت کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: آن هایی که اندیشه غربی و وادادگی در مقابل غرب را در ذهن خود دارند بدانند که عزت دنیوی و اخروی و حل مشکلات در سایه اعتقاد به سنت های الهی، اعتماد به مردم و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و کار و تلاش به دست می آید و جز با اتکا به این اصول مشکلات حل نمی شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رییس مجلس محمدباقر قالیباف هفته دفاع مقدس دوران دفاع مقدس سنت های الهی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم

سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در صبحگاه پادگان دوکوهه اندیمشک گفت: همانطور که مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده، راه قدس نیز به دست رزمندگان اسلام باز خواهد شد.

او افزود: پادگان دوکوهه اندیمشک محلی برای پرورش رزمندگانی بود که بنیانگذاران فرهنگ مقاومت، ایستادگی و پایداری در منطقه شدند و پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی را به زودی جشن خواهیم گرفت.

سرتیپ حسن زاده اعتقاد دارد: مقدمه پیروزی نهایی فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به دست رزمندگان و مجاهدان فلسطینی و پاسخ کوبنده سپاه مقتدر اسلام فراهم شده است.

رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران ادامه داد: رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی پاسخ کوبنده از پاسداران انقلاب دریافت کرد و طعم ضربه مهلک رزمندگان اسلام را چشید.

این مقام ارشد نظامی می‌گوید: پیام این اجتماع بزرگ که با حضور رزمندگان، پیشکسوتان، جوانان و خانواده شهدا برگزار شد، استمرار حضور در میدان برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است و فرمانده مقتدر و شجاع کل قوا پیش از این به سران جنایتکار صهیونیستی اخطار داده بود که اگر غلطی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود.

او اضافه کرد: جنایتکاران کودک کش صهیونیستی طعم ضربات مقتدرانه جمهوری اسلامی و دلاورمردان سپاه اسلام را در پاسخ به جنایت حمله به کنسولگری ایران در سوریه چشیدند در حالی که دشمن صهیونیستی و حامیان آن تصور می‌کردند با ایجاد لایه‌های متراکم دفاعی و پدافند هوایی می‌توانند جلوی موشک‌های جمهوری اسلامی را بگیرند ولی گنبد آهنین توان ایستادگی در مقابل اراده خدا و توان رزمندگان اسلام را نداشت.

سرتیپ حسن زاده یادآور شد: رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس همچنان آرمان آزادی قدس و نابودی تمام عیار رژیم صهیونیستی را در سر دارند؛ ملتی که از شهادت هراس ندارد شکست ناپذیر است ضمن آنکه جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با اشاره به ارتباط دوکوهه و بیت المقدس گفت: فرمانده شجاع جاوید نشان حاج احمد متوسلیان به عنوان نخستین شهید راه قدس یکی از مولفه‌های ارتباط میان این ۲ مکان مقدس است.

عملیات «الی بیت المقدس» به دوران دفاع مقدس محدود نبود

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران معتقد است: طراحان عملیات الی بیت المقدس در دوران دفاع مقدس از همان ایام علاوه بر آزادی خرمشهر به فکر آزادی بیت المقدس بودند، زیرا این عملیات مراحل مختلف و متنوعی دارد که مراحل آن محدود به دوران دفاع مقدس نبود و حضور در عراق و سوریه و آزادسازی بصره، بوکمال و حلب استمرار این عملیات بود.

سردار حسن زاده تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که روز به روز به آخرین مرحله عملیات «الی بیت المقدس» که همان آزادسازی بیت المقدس و شکست تمام عیار رژیم صهیونیستی، پیروزی عزتمندانه مردم مظلوم فلسطین و غزه است، نزدیک می‌شویم.

دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با بیان اینکه دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است، گفت: نسل دیروز، امروز و فردای مقاومت در این اجتماع بزرگ گرد آمده اند تا نشان دهند همچنان پای این انقلاب هستند.

او با بیان اینکه پادگان دوکوهه آسمانی درخشان از ایثارگری و معنویت است، افزود: این پادگان یادگار حاج احمد متوسلیان آن فرمانده ماندگار دوران دفاع مقدس و لشکر حضرت محمد رسول الله (ص) است.

پادگان دوکوهه در فاصله ۴ کیلومتری شهر اندیمشک در استان خوزستان محل معراج رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و این پادگان در تمام سال به ویژه ایام نوروز میزبان کاروان‌های راهیان نور است.

پادگان دوکوهه نماد دلاوری و رشادت سردارانی، چون احمد متوسلیان، ابراهیم همت، حسین خرازی، احمد کاظمی و هزاران رزمنده در دوران دفاع مقدس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد