Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:07:12 GMT

عملیاتترمیم خانه تاریخی عظیم‌نژاد اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۵۱۲

عملیاتترمیم خانه تاریخی عظیم‌نژاد اراک آغاز شد

به‌ گزارش روز سه‌شنبه روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی «مصطفی مرزبان» افزود: عملیات مرمتی این بنای تاریخی شامل کف سازی، تعویض و بندکشی آجرهای فرسوده، ترمیم گچ‌بری سنتی ورودی و نمای بنا  است.

وی اظهار داشت: بنای تاریخی خانه عظیم‌نژاد مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که  در سال ۱۳۹۰ با شماره ۳۰۱۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و تملک آن با پیگیری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی پارسال نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت این بنا یک ماه به طول می‌ انجامد و پس ازآن این فضا به کارگاه تولیدی تغییر کاربری داده و در اختیار هنرمندان صنایع دستی  قرار می‌گیرد.

مرزبان افزود: این بنای تاریخی درگذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است.

خانه تاریخی عظیم‌نژاد از سبک و معماری درون‌گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مرمت میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مرمت اراک استان مرکزی مرمت میراث فرهنگی بنای تاریخی استان مرکزی بنای تاریخی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است