Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: ایالات متحده باید تمام تحریم های خود علیه ایران را لغو کند تا مذاکرات متوقف شده برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ، از سر گرفته شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از  ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن تاکید کرد که آمریکا باید آنچه را که او سیاست های نادرست خواند، اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که ‌آمریکا به وظایف و تعهداتی که در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با آنها موافقت کرده بود عمل نکرد.

اسلامی اضافه کرد که آمریکا باید همه تحریم هایش را لغو کند و سریعا به برجام بازگردد.

رییس انرژی اتمی ایران اعلام گفت: ایران متناسب با آنچه که آمریکا انجام می دهد گام به گام اقدام خواهد کرد.

 

گزارش می افزاید: برنامه هسته ای ایران در صدر دستور کار کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد که روز دوشنبه در وین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، رافائل گروسی مدیر کل آژانس از ایران خواسته است در بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای این کشور همکاری کند.

تلویزیون ژاپن در پایان آورده است: دولت بایدن برای نجات برجام، مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران در ماه آوریل شروع کرد اما این گفتگوها به دلیل عدم توافق بر سر موضوعاتی از جمله میزان کاهش تحریم ها متوقف ماند.

برچسب ها: ایران ، برجام ، امریکا ، اسلامی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P99

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران برجام امریکا اسلامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، به خبرنگاران اظهار داشت: گزارش هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، یادآور شد: در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است. 

اسلامی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

اسلامی اضافه کرد: ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند، به صحبت‌های اخیر رافائل گروسی اشاره و عنوان کرد: ایشان گفتند هرچند ایران نسبت به غنی سازی بالا اقدام می‌کند ولی این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. 

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائظ اهمیت این است که آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس اشاره کرده و ان شا الله ایشان در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دو طرف به روز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران