Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@10:34:58 GMT

پویش زیارت اربعین در زنجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۹۸۳

پویش زیارت اربعین در زنجان برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به پویش برگزاری مراسم زیارت اربعین در منازل گفت: با توجه به شرایط کرونایی تاکید و دستورالعمل ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: طبق دستورالعمل کشوری مدیریت و ساماندهی ستاد اربعین این استان با ۱۲ کمیته زیرمجموعه تشکیل و الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین پس از بومی‌سازی آن به فرمانداران شهرستان‌ها نیز تدوین شده است که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  کشور عراق برای اربعین امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص داده است و در این میان اعزام زائران فقط بصورت هوایی خواهد بود.

مرادی افزود: زائران و موکب‌داران اربعین امسال باید ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr پی سی آر منفی و کارت واکسن به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۲ نوع سهمیه برای اعزام به اربعین استان ها اعلام شده است گفت: سهمیه اول، موکب‌داران و خادمان در مواکب مسیر نجف تا کربلا را شامل می شود که ستاد بازسازی عتبات عالیات مسوولیت آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: سهمیه دوم مردمی بوده که اعزام آنان نیز پس از ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت ۲۶ موکب ثبت‌شده دارای مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: پس از پیگیری ها پنج موکب با ۱۰۵ خادم همچنین ۳۵۵ نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی ار بعین امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند که صدور روادید آنان نیز در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه تعداد سهمیه مردمی قابل افزایش نیست، افزود: در صورتی که فردی از این سفر انصراف دهد، جایگزین نیز از طریق حج و زیارت انجام می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: واکسیناسیون صاحبان موکب‌ها و خادمان، اعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، از جمله الزامات و اقدامات است و در این میان دستورالعمل بهداشتی و ضوابط برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق به موکب داران اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در این استان نیز توجیهات لازم توسط موکب داران انجام گرفته تا در راستای سیاست های ستاد اربعین و کرونا اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه طبق هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل استان اعزام زمینی مسافران انجام نمی شود، افزود: با نیروی انتظامی نیز هماهنگی ها انجام شده است و از طرفی دفاتر زیارتی نیز نسبت به این موضوع توجیه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی از قبیل سازمان  تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما وظیفه توجیه، اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را بر عهده دارند ضمن اینکه رویکرد ستاد ملی اربعین این است که امسال پیاده‌روی در سطح کشور انجام نخواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عراق ایران کربلا واکسیناسیون مسافران نیروی انتظامی تبلیغات فرهنگ و ارشاد در زنجان معاون استاندار زنجان پویش زیارت اربعین موکب داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قوامی نژاد ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال گذشته نیز از این استان، ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

وی بیان داشت: در سال گذشته و پس از اربعین حسینی نیز، ۳۲۰۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۸۰ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.

قوامی نژاد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز از این استان ۲۵۰۰ نفر زائر عادی به کربلا اعزام شد.

وی افزود: در سه سال اخیر، دفاتر زیارتی استان نیز از پنج دفتر به ۱۱ دفتر افزایش یافتند و در سال ۱۴۰۱ ۳۲ هزار و ۴۶۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

قوامی نژاد تاکید کرد: مردم و متقاضیان سفرهای زیارتی تنها از طریق دفاتر دارای مجوز در این زمینه اقدام کنند و از مراجعه به افراد آزاد بر غیرمجاز و فاقد مجوز خودداری کنند.

کد خبر 6084373

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال وقفه
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد