Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@18:48:01 GMT

در شهر‌های قرمز موزه‌ها بسته هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۳۱۹

محمدرضا کارگر گفت: براساس آنچه که در ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده موزه‌ها جزو مشاغل درجه دو هستند و تنها موزه‌هایی که در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی قرار داشته باشند امکان بازگشایی پیدا کرده اند. محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص برآورد حجم ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا برای موزه‌ها به میزان گفت: درباره ضرر و زیانی که موزه‌های کشور از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا متحمل شده اند باید بگویم به طور کلی سازمان میراث فرهنگی چیزی حدود ششصد میلیارد تومان از بابت بیماری کرونا زیان دهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم کل ضرر و زیان سازمان میراث فرهنگی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز را در بر می‌گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی موزه‌ها صرفا مربوط به شش ماه اخیر بوده یا پیش از آن هم این تعطیلی‌ها اتفاق افتاده اظهار داشت: در طول دوره شیوع کرونا به طور متناوب این تعطیلی‌ها برای موزه‌های کشورمان اتفاق افتاده است. یعنی در مقاطعی موزه‌ها تعطیل شده اند و بعد از مدتی دوباره بازگشایی شده اند و این اتفاق چند باری برای موزه‌ها پیش آمده است.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی درباره اینکه در طی مدت تعطیلی‌ها برای مرمت و بهسازی موزه‌ها چه اقداماتی به انجام رسیده گفت: در این مدت در تمامی موزه‌های ما هم در زمینه مرمت فیزیکی و هم مرمت اشیا اقداماتی صورت گرفته است. در این مدت ما فقط در کاخ-موزه گلستان حدود ده تا پانزده کارگاه مرمت داشتیم. در موزه ملی هم تمام مخازن ما مرمت شدند. مشکل رطوبت این مخازن که همچنان هم ادامه دارد از سوی همکاران ما در حال پیگیری است و برای رفع این مشکل در تلاش هستیم. همچنین در کاخ-موزه‌های سعدآباد و نیاوران هم ما همیشه کار‌های مربوط به مرمت را در دست انجام داشته ایم. امروز همه موزه‌های مربوط به این دو کاخ به روز هستند و کار بهسازی آن‌ها به انجام رسیده است.   بیشتر بخوانید: با تجاری سازی بنا‌های تاریخی مخالفیم

کارگر در پاسخ به اینکه با توجه به ضرر و زیان‌های به وجود آمده در طی این مدت برای تامین اعتبارات مالی عملیات مرمت موزه‌ها مشکلی وجود نداشته اذعان داشت: ما درآمد‌هایی که از فعالیت موزه‌ها به دست می‌آمد را در فعالیت‌های دیگری مورد استفاده قرار می‌دادیم. مثل کیفیت آموزش در موزه ها، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، ایجاد راهنمایی‌های صوتی و تصویری و مواردی از این قبیل که البته در این مدت شیوع کرونا در این موضوعات هم مخاطب نداشتیم و بنابراین طی این مدت از درآمدهایمان در این زمینه‌ها هم استفاده‌ای نکردیم. ولی بودجه مربوط به عملیات مرمت و بهسازی موزه‌ها از محل مختص به خود تامین شده است. درواقع برای اقدامات مربوط به مرمت و بازسازی موزه‌ها ردیف بودجه‌های مشخصی تعریف شده است. این بودجه‌ها مربوط به آن دسته از ردیف‌های اعتباری هستند که دولت برای این امور در نظر می‌گیرد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی درمورد اینکه آیا بازگشایی موزه‌ها صرفا مربوط به آن دسته از موزه‌هایی است که در شهر‌های با وضعیت نارنجی قرار دارند یا موزه‌های مربوط به شهر‌های دارای وضعیت قرمز هم بازگشایی شده اند گفت: هر شهری که در وضعیت قرمز قرار داشته باشد موزه‌های مستقر در آن شهر هم تعطیل خواهد بود. براساس آنچه که در ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده موزه‌ها جزو مشاغل درجه دو هستند و تنها موزه‌هایی که در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی قرار داشته باشند امکان بازگشایی پیدا کرده اند.   انتهای پیام/ برچسب ها: محمدرضا کارگر بازگشایی موزه ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدرضا کارگر بازگشایی موزه ها میراث فرهنگی بیماری کرونا ضرر و زیان شده اند موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است

ایسنا/گیلان معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای گیلان از آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان تا این لحظه خبر داد و گفت: ۳۶۶ سردهنه اولویت دار دیگر در سطح استان در دست مرمت، بازسازی و ساخت است.

محمدجواد خانی پور امروز، ۷ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: براساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در گیلان تا این لحظه ۵۹ سردهنه خاکی دارای اولویت پس از انجام مراحل مرمت، بازسازی و یا ساخت، آب گذاری شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان افزود: از این تعداد سردهنه آب گذاری شده، بیشترین تعداد در شهرستان های تالش، آستارا و رودسر و پس از این سه شهرستان، در شهرستان های لنگرود، املش و لاهیجان واقع هستند.

وی با بیان اینکه همه ساله مرمت، بازسازی و ساخت سردهنه های خاکی به منظور در امان ماندن از سیلاب های زمستانه در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت ماه هر سال که منتهی به آبگذاری است، شتاب می گیرد و به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد: ۳۶۶ سردهنه اولویت دار دیگر در سطح استان در دست مرمت، بازسازی و ساخت است که تا پیش از شروع عملیات کاشت براساس تقویم زراعی اعلامی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به اتمام خواهند رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است