Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@03:49:52 GMT

آمریکا ۲۰۰۰ سرباز در عراق مستقر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۵۹۵

آمریکا ۲۰۰۰ سرباز در عراق مستقر می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز از استقرار ۲۰۰۰ سرباز در عراق برای بازه زمانی ۹ ماهه خبر داد.

 این روزنامه نوشت، با وجود اینکه واشنگتن برنامه‌هایش را برای پایان دادن به ماموریت‌های نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد، اما در حال استقرار ۲۰۰۰ سرباز در این کشور است.

این سربازان از لشکر پیاده نظام چهارم ارتش آمریکا برای بازه زمانی ۹ ماهه جایگزین تیم ضربی پیاده نظام ۲۶ گارد ملی ارتش لوئیزیانا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنامه محلی ایالت کلورادو نیز گزارش گرد این سربازان به تامین امنیت و حفاظت، کمک رسانی و مشورت به نیروهای امنیتی عراق و همچنین تامین دفاع هوایی علیه حملات و آموزش نیروهای عراقی در این کشور می‌پردازند.

یکی از سخنگوهای پنتاگون نیز گفت، استقرار این نیروها بخشی از جابجایی عادی واحدهای نظامی برای پشتیبانی از ادامه عملیات نیروی ویژه مشترک است که با هدف هماهنگی عملیات علیه داعش ایجاد شده‌اند.

در ژوئیه سال جاری میلادی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا علام کرد که ماموریت ضربتی این کشور تا پایان سال جاری میلادی پایان می‌یابد اما ارتش آمریکا حضورش در عراق را برای آموزش و توصیه به نیروهای این کشور حفظ می‌کند.

نیروهای ضربت آمریکا بر اساس توافق بین دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دولت بغداد ۲۰۱۱ از عراق خارج شدند اما تعداد کمی از آنها با عنوان ائتلاف علیه داعش به این کشور برگشتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره تاثیرگذار استقلال سرباز می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل جلالی بدون شک یکی از بهترین‌های این فصل لیگ برتر و تیمش بوده است. مدافع چپ استقلال در این فصل یک گل زده و ۷ پاس گل هم داده است و بیشترین تاثیرگذاری را روی گل‌های زده این فصل استقلال داشته است.

قرارداد جلالی با استقلال در پایان فصل به پایان می‌رسد و این بازیکن آزاد خواهد شد. طی روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر سرباز شدن این بازیکن به گوش رسیده و گفته شد این بازیکن ملی پوش فصل بعد را باید در یکی از تیم‌های نظامی سپری کند. پیگیری‌های ما در این زمینه، اما نشان می‌دهد که این ماجرا صحت ندارد و جلالی سرباز نیست.

ابوالفضل جلالی به دلیل کفالت پدرش از این قانون استفاده کرده و از سربازی معاف است. او از همین رو می‌تواند در هر تیمی که بخواهد به میدان برود و سرباز نخواهد شد. جلالی در ابتدای فصل چندین پیشنهاد خوب از تیم‌های لیگ برتری داشته، ولی در نهایت در استقلال ماندنی شد. با این حال مشخص نیست برای فصل آینده چه تصمیمی خواهد گرفت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ستاره تاثیرگذار استقلال سرباز می‌شود؟
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق