Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:02:41 GMT

ایجاد شفافیت و کاهش واسطه‌گری با عرضه سیمان در بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۶۷۰

ایجاد شفافیت و کاهش واسطه‌گری با عرضه سیمان در بورس

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: عرضه سیمان در بورس سبب ایجاد شفافیت و کاهش واسطه‌گران می‌شود.

ناصر فغفوری ظهر امروز (۳۰ شهریورماه) در جلسه شورای مسکن استان، اظهار کرد: اوایل تیرماه به دلیل محدودیت تامین برق، ۱۰ تا ۳۰ درصد برق کارخانه‌های سیمان تأمین شد. ۸۲ کارخانه سیمان در کشور بالغ بر ۹۰ میلیون تن ظرفیت تولید داشتند که ۶۵ میلیون تن آن نیاز کشور بوده و مابقی در برنامه‌های صادراتی قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت صادرات سیمان با مصرف داخلی، کمکی به واحدهای تولیدی بود؛ چراکه قیمت داخل و خارج ۴۰ دلار تفاوت قیمت دارد، عنوان کرد: قیمت سیمان در کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار است و با صادرات حدود ۷۰ دلار به فروش می‌رسید اما نداشتن تولید کافی کارخانجات مشکلاتی را به‌ وجود آورد.

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه ۴۵۰۰ تن تولید روزانه کارخانه‌های سیمان زنجان می‌توانست نیاز استان با مصرف ۲۵۰۰ تن را پوشش دهد، تصریح کرد: ظرفیت تولید کارخانجات سیمان به دلیل کمبود برق کاهش یافت اما به نسبت سایر استان‌ها مدیریت خوبی در این خصوص انجام شد.

این مسئول ادامه داد: برای فعال بودن پروژه‌های مسکن، تولید روزانه سیمان استان به پروژه‌ها تزریق شد و قبل از اینکه کارخانجات به چرخه تولید بازگردند، استان زنجان در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسید و در حال حاضر مشکلی در تامین برق و تولید این محصول نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از ۲۲ شهریورماه همه سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد، یادآور شد: در غیر این صورت هر میزان سیمانی که فروخته شود، توزیع خارج از شبکه تلقی می‌شود و این موضوع از دیروز برای فولاد و پتروشیمی هم ابلاغ شده است.

فغفوری با اشاره به اینکه سیمان پاکتی حداکثر ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است و قیمت فله زیر ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس عرضه می‌شود، اظهار کرد: مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام و تعیین نقش کنند.

وی ابراز کرد: در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت سیمان هستیم و حتی عرضه‌کنندگان در فصل سرد سال تخفیف‌های خارج از بورس را ارائه می‌دهند و در این حالت رقابت ایجاد می‌شود که سیمان روی دست‌شان نماند. این فرآیندها سبب ایجاد شفافیت و کاهش واسطه‌ها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان سيمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شمش بلوم و تختال

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه ۲۴۲ هزار و ۹۴۱ تن شمش بلوم، ۷۰ هزار تن تختال، ۳ هزار تن ورق سرد و ۴۰ تن مس کاتد است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Irc

دیگر خبرها

  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • متولیان میدان عرضه دام در حذف واسطه‌گران همکاری کنند
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد