Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جودی پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده قوچان در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های وارد شده به خانه‌های روستایی، اظهار کرد: ابتدا باید برای مردم در منازل خود اسکان موقت ایجاد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، در کنار واحدهای موجود، فضای اسکان جدید با مشارکت مردم ایجاد شود که برای این ‌منظور، تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این‌که در صورت اخذ موافقت، برای هر واحد مسکونی آسیب‌دیده تا سقف ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بالا بودن آمار واحدهای خسارت دیده نسبت به ارزیابی‌های اولیه، گفت: با بازدید خانه به خانه در مناطق روستایی شهرستان قوچان، حدود ۶۲۰ واحد مسکونی باید مجدد احداث شود و بیش از ۲۰۰ واحد نیز به مرمت نیاز دارد.

جودی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت و خسارت‌ها مربوط به برخی منازل گلی و خشتی است که مصالح درستی در ساخت آن‌ها به کار نرفته است.

وی به آماده‌سازی طرحی برای ارائه در هیئت وزیران برای تسریع در روند بازسازی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر کار با منابع داخلی و اعتبارات تسهیلات بهسازی مسکن روستایی شروع شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: بنیاد مسکن از یک ماه پیش مقاوم‌سازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور را آغاز کرده که تا امروز بیش از ۸۰ هزار واحد روستایی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۲۰ هزار مورد به عقد قرارداد رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

کد خبر 5310205

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی شهرستان قوچان بازسازی مناطق زلزله زده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی واکسیناسیون کرونا کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی اردبیل ایلام مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: شرکت گاز استان برای خدمت به نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، هزینه  لوله کشی گاز تعداد ۳۰۶ واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در سراسر استان به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال تقبل و به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.

پروین محمدپوری با قدردانی از اقدام خداپسندانه در خدمت رسانی به نیازمندان ، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را از عوامل مهم و موثر در رفع مشکلات این قشر دانست  و با اهدای لوح تقدیر از خدمات مدیرعامل شرکت گاز تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی