Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: با همت و تلاش کارکنان شرکت گاز استان در گاز رسانی به نیروگاه گازی غدیر قشم، فاز دوم این نیروگاه جهت تولید برق وارد مدار شد.

فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در جلسه ای که با مصطفی تندرو، مدیر عامل نیروگاه غدیر قشم برگزار شد،  بیان کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در شرکت گاز استان هرمزگان و همکاری منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، عملیات گازرسانی به فاز دوم نیروگاه غدیر قشم با موفقیت به انجام رسید و این فاز وارد مدار شد که تحقق این امر، بی شک، عینیت‌بخشی به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شرایطی که کمبود برق در کشور حکمفرما بود، با انتقال معکوس حدود یک میلیون و نهصد هزار مترمکعب گاز در شبانه روز از سرزمین اصلی به جزیره قشم در نیمه اردیبهشت سال جاری، واحد دوم گازی نیروگاه نیز وارد مدار شد و هم اکنون هر دو واحد نیروگاه فعال و با حداکثر توان در حال تولید برق هستند.

حمزوی اظهار کرد: هم اکنون این نیروگاه با توجه به شرایط محیطی و دمای هوا با ظرفیت ۲۸۵ مگاوات برق در حال تولید است و تاکنون بیش از یک میلیون مگاوات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان، تصریح کرد: به فضل الهی و با تولید این میزان برق، تلاش ها و مساعدت های مدیران شرکت ملی گاز ایران در به تحقق رساندن شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” به بار نشست.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد نسبت به تامین گاز پایدار نیروگاه از طریق خطوط انتقال گاز مطمئن در آینده اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گاز رسانی قشم شرکت ملی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اهداف وزارت نیرو این بود که بخش خصوصی در حوزه صادرات برق ورود پیدا کند و یکی از این ظرفیت‌های خوب برای مشارکت بخش خصوصی در صادرات برق، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که از سوخت استفاده نمی کنند و می‌توانند ظرفیت خوبی برای صادرات باشند.

او افزود: درسال گذشته دستورالعملی از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد و برنامه برای توسعه صادرات به کشور‌های هدف از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق مشخص شد. در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، در یک مزایده شرکت می‌کنند و تا ظرفیتی که در این خطوط است را برنده شوند و از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنند. پیش بینی شده که نیروگاه داران بتوانند در ۸ ماه از سال برق را صادر کنند و در ۴ ماه هم که از خرداد تا شهریور ماه است برق را به شبکه داخلی کشور بفروشند. در ۴ ماه گرم سال هم امکان فروش در تابلو برق سبز وجود دارد که گاهی بالاتر از ارقامی است که برق صادر می‌شود، بنابراین توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور باشند صادرات برق انجام دهند و ترانزیت داخلی برق توسط توانیر پرداخت خواهد شد، اما هزینه ترانزیت داخلی بر عهده تولیدکنندگان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی