Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در یکصد و هفتادمین نشست شورای عالی حفاظت فنی گفت: در کشور بیش از پنج هزار و ۵۰۰ معدن وجود دارد و حدود ۹۰ معدن فعال در حوزه زغال سنگ فعالیت دارند. روش‌های استخراج در بیش از ۹۰ درصد این معادن به طور سنتی و تقریبا ناایمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲ موضوع حفاری و نگهداری سنتی از عوامل اصلی حوادث کار در معادن است.

معاون وزیر کار  با بیان اینکه افزود: می‌توان از شرکت‌های دانش بنیان که دارای قابلیت‌های فنی بالایی هستند برای تغییر روش‌های سنتی در استخراج معادن کمک گرفت و امیدواریم وزارت صمت و شورای عالی معادن نیز تصمیم اساسی برای ایمن سازی معادن بگیرند.

رییس شورای‌ عالی حفاظت فنی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از شرکت‌هایی که این معادن را در اختیار دارند تصور می‌کنند اگر کار را به پیمانکار واگذار کنند در رابطه با نیروی کار دیگر مسوولیتی ندارند، در صورتی که این شرکت ها در رابطه با شرایط محیط و امور رفاهی کارگران همواره دارای تعهد هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به  ماده ۱۳ قانون کار گفت: به استناد این ماده قانونی، مسوولیت نظارتی صاحب و مالک معدن به عنوان مقاطعه دهنده در واگذاری فعالیت‌ها به پیمانکاران، سلب نمی‌شود.

در ادامه این نشست، علی مظفری، دبیر شورای‌عالی حفاظت فنی و مدیرکل بازرسی کار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سفر هیأت کارشناسی بازدید کننده از معدن زغال سنگ شهرستان طبس گفت: فناوری، رکن ارتقای ایمنی در کارگاه‌ ها است و در غالب کشورهای توسعه یافته، تلاش برای کاهش اثرات رفتاری کارگر، موضوع ایمنی کار محسوب می شود، بنابراین ارتباط خطای انسانی در وقوع حوادث به حداقل می‌رسد.

در ادامه این نشست ، بازنگری آیین نامه حفاظتی حفر چاه‌های دستی از سوی اعضا بررسی شد.

این آیین نامه در سال ۱۳۶۴ به تصویب شورای عالی حفاظت فنی رسیده و با توجه به بازخوردهایی که در بحث بررسی حوادث ناشی از کار در سطح کشور وجود داشت بازنگری شد و پس از بررسی در نشست های متعدد کمیته تخصصی در دستور کار شورا قرار گرفت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صمت حاتم شاکرمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صمت حاتم شاکرمی عالی حفاظت فنی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم در صفحه شخصی خود اعلام کرد: ‏با پیگیری وزارت علوم، موضوع تفکیک تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از ارتقای مرتبه آن‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.‌ از این پس برای تبدیل وضع نیاز به احراز صلاحیت عمومی و کسب بخشی از امتیازات ارتقا خواهد بود. این مصوبه یکی از مشکلات فرایند استخدامی اساتید را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه ابلاغ شد
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال