Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@23:54:50 GMT

پوستر هنرمند ایرانی برای روز جهانی صلح (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۶۵۹۷

روز جهانی صلح که همه ساله در سی و یکم سپتامبر برگزار می‌شود، به طور اختصاصی به نبود جنگ و خشونت تاکید می کند. بزرگداشت این روز، اولین بار در سال ۱۹۸۲ برپا شده و از آن زمان تا به امروز، توسط کشورهای مختلف ادامه پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، اگرچه همچنان در نقاط مختلف دنیا جنگ وجود دارد اما این واقعیت به معنی آن نیست که زمینه سازی برای صلح امری غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد شیشه‌گران، نقاش و طراح گرافیک که به مناسبت این روز پوستری طراحی کرده، درباره این موضوع این چنین نوشته است: «هنر ضدجنگ» و «هنر برای صلح» همواره برای ابراز مخالفت با جنگ و گاهی نیز به جای یکدیگر به کار می‌روند، اما تفاوت قابل توجهی در نحوه بیان خود دارند: «هنر ضد جنگ»، چهره‌ی کریه جنگ را به شکلی تلخ، تند و زننده و به کمک تصاویری دهشتناک و خشونت بار از قتل عام انسان‌ها و حیوانات، تخریب و ویرانی شهرها و روستاها و آوارگی انسان‌ها و نظایر آن به نمایش می‌گذارد.

اما در «هنر برای صلح» هنرمند می‌کوشد برای ابراز دیدگاهش از صلح جهانی و نفی جنگ و خشونت، فضایی مثبت و خوشایند در آثارش ایجاد نماید. به همین سبب درصدد برآمدم پوستری برای صلح و تقبیج جنگ طراحی کنم.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود.  فدراسیون جهانی تکواندو بعد از انتخاب یک داور زن ایرانی برای قضاوت در بازی های پارالمپیک، دیگر بانوی ایرانی را نیز برای قضاوت به المپیک دعوت کرد.

بر همین اساس WT  با ارسال نامه‌ای به تهران معصومه باقری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های المپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک دارد.

پیشتر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی های پارالمپیک توسط این اتحادیه دعوت شده بود.

باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی انتخابی المپیک دعوت شد؛ در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، گرندپری ها و.. قضاوت‌های کم اشتباهی داشت و در نهایت در لیست نهایی داوران قضاوت کننده در بازی های المپیک قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • قضاوت دو داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک هنری