Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲۱.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر ۲ دُز و ۵۳.۶ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

او افزود: زمانی می‌توان شیوع ویروس کرونا را به خوبی مدیریت کرد که درصد جمعیت واکسینه علیه این ویروس به بالای ۷۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تزریق واکسن به ۳ هزار نفر از کسبه چهارمحال و بختیاری

جزایری اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد واکسن تزریق شده از نوع سینوفارم، ۲۰ درصد کووبرکت و ۱۰ درصد از نوع آسترازنکا است.

او ادامه داد: روند واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۰ شهریور شتاب بالایی به خود گرفته است و در حال حاضر گروه‌های هدف می‌توانند با مراجعه به یکی از ۱۵۰ مرکز و ۲۰ پایگاه تجمیعی کرونا نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود ۶۱۱ هزار و ۸۵۹ دُز واکسن به استان، خاطر نشان کرد: از این تعداد تاکنون ۵۱۷ هزار و ۴۴۴ دُز تزریق شده است.

جزایری ابراز امیدواری کرد تا ظرف یک ماه آینده واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان کامل شود.

او افزود: از روز یکشنبه هفته آینده نیز تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان امکانپذیر می‌شود.

جزایری با بیان اینکه از مجموع پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان ۲ پایگاه به صورت سه شیفته فعال است، تصریح کرد: پایگاه هلال‌احمر جنب کلینیک امام علی (ع) و مصلی شهرکرد به صورت سه شیفت به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

او در ادامه بر ضرورت انجام آزمایش pcr برای افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، تاکید کرد و گفت: این آزمایش باید در آزمایشگاه خصوصی المهدی استان انجام گیرد و می‌توانند جواب آن را به ۲ فرمت زبان انگلیسی و ترجمه آن دریافت کنند.

جزایری افزود: در هنگام بازگشت نیز در مبادی ورودی باید آزمایش دهند و پس از آن نیز یک هفته قرنطینه شوند و بعد از آن برای اطمینان بیشتر یک بار دیگر آزمایش pcr بدهند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا پایگاه تجمیعی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.
رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.
فضل الله رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.
رحمتی گفت: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحد‌های صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری