Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران، در بیانیه‌ای، از سخنان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مدیریت این وزارتخانه بر شبکه نمایش خانگی، استقبال کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«سخنان اخیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صیانت از شاکله اصلی این وزارتخانه، موجب دلگرمی دست‌اندرکاران سینمای ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌گونه که در بیانیه هفت ماده‌ای اخیرمان تاکید کرده‌ایم، یکی از اقدامات لازم که می‌تواند به تعالی سینمای ایران منجر شود، برگرداندن مسئولیت شبکه نمایش خانگی به سازمان سینمایی کشور است.
واگذاری مسئولیت شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما و زیر مجموعه‌های آن، یعنی واگذاری سرنوشت یکی از پُر تماشاگرترین رسانه‌های نمایشی به رقیبی که طی سال‌های گذشته ثابت کرده است نمی‌تواند تماشاگرانش راجذب کند. کاهش شدید مخاطبان تلویزیون ملی کشورمان در دهه‌های گذشته، شاهدی بر این مدعاست.
البته اگر هدف، از بین بردن شبکه بالنده‌ نمایش خانگی و کوچ دادن تماشاگران ایرانی به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان باشد، در این صورت این واگذاری، چنین ثمره‌ تلخی خواهد داشت.
تلویزیونی که  با صرف هزینه هزاران میلیارد تومان نتوانسته به ساخت برنامه‌هایی در شان مردم عزیز کشورمان اقدام کند، چگونه می‌تواند با سرمایه بخش خصوصی، برخوردی منصفانه و از سر آگاهی داشته باشد.
اتحادیه تهیه‌کنندگان، دخالت تلویزیون را در صدور مجوز به سامانه‌های V.O.D و محصولات شبکه نمایش خانگی، قانونی نمی‌داند و از وزیر محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد ازشاکله این وزارتخانه همچنان دفاع کند و مطمئن باشد که سینمای ایران حامی این اقدامات خواهد بود.»

۵۷۵۷

کد خبر 1557049

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران شبکه نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان صدا و سیما محمدمهدی اسماعیلی شبکه نمایش خانگی فرهنگ و ارشاد سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: فصل جدید پاتوق نمایش فیلم شامل پخش ۱۲۰ فیلم کوتاه منتخب در قالب های گوناگون است طی ۳۰ هفته به اهتمام انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیشابور به نمایش در خواهد آمد.

مسعود سلیمانی سپهر افزود: فصل جدید پاتوق فیلم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ عصر در سالن مهر تابان امور تربیتی نیشابور به نمایش درخواهد آمد. 

وی ادامه داد: همچنین هر هفته و پس از نمایش آثار، جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارشناسان برگزار می‌شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور در این فصل با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش پرورش نیشابور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان، هر هفته با حضور در سالن مهر تابان واقع در خیابان رازی- رازی ۴، از جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم