Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@23:21:52 GMT

مصرف عسل در بیماران دیابتی مضر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۷۱۱۸

مصرف عسل در بیماران دیابتی مضر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  متخصصان همیشه به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند برای کنترل سطح قند خون و جلوگیری از آثار منفی این عدم تعادل که بر اندام های مختلف بدن انسان تأثیر می‌گذارد و بعداً پیامدهای شدیدی ایجاد می کند، از رژیم غذایی سالم استفاده کنند.

به گزارش الکوثر، مصرف شکر، شیرینی، شکلات و سایر غذاهای شیرین منجر به افزایش سطح قند خون می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا می‌توان برخی از انواع طبیعی قند مانند عسل را به عنوان جایگزینی برای قند به رژیم غذیی دیابتی ها اضافه کرد؟

شبکه هندی "NDTV" به نقل از دکتر موهان V. Mohan متخصص دیابت گزارش داد: حقیقت این است که همه این انواع طبیعی قند پس از ورود به بدن انسان در نهایت به گلوکز تبدیل می شوند.

او افزود: فرد دیابتی که این مواد را مصرف می‌کند، می‌تواند سطح بالایی از دیابت را در خون ایجاد کند، بنابراین بهتر است از این نوع قندها نیز اجتناب شود. اگر می خواهید یک فنجان قهوه یا چای را شیرین کنید، می توانید از شکر مصنوعی به مقدار محدود استفاده کنید.

این پزشک متخصص ادامه داد: می‌توانید با اضافه کردن میوه یک وعده غذایی متعادل را شروع کنید تا به شما در غلبه بر میل به شیرینی‌جات کمک کند. میوه های فصلی برای بیماران دیابتی در دسترس است، اما به شرطی که به مقدار متوسط ​​مصرف شود.

موهان توصیه کرد، سعی کنید در هنگام احساس میل به شیرینی یا حتی تشنگی شدید، با چیز دیگری حواس خود را پرت کنید زیرا برخی از افراد در این مواقع با خوردن مقدار زیادی مواد قندی اشتباه می‌کنند. واکنش صحیح در این مورد خوردن غذای سالم، نوشیدن آب یا انجام فعالیت‌هایی است که فرد را از هوس قند منصرف می‌کند.

علاوه بر این کنترل استرس به بیماران دیابتی کمک می‌کند زیرا افزایش استرس ممکن است باعث شود کالری یا شیرینی بیشتری مصرف شود. یوگا و مدیتیشن را برای غلبه بر استرس امتحان کنید.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت ۴۲۲ میلیون دیابتی در جهان وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به کشور‌های با درآمد متوسط ​​و کم هستند و این بیماری سالانه باعث مرگ حدود ۱.۶ میلیون نفر می‌شود.

پربیننده ترین چه افرادی نباید سینوفارم تزریق کنند؟ عوارض جانبی واکسن آسترازنکا احتمال ابتلای مردان به التهاب قلب با تزریق این واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۹) شرایط واکسیناسیون کرونا در کودکانِ زیر ۱۲ سال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عسل بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد

به گفته کلینیک مایو ایالات متحده دیابت نوع یک می‌تواند یک بیماری ژنتیکی باشد یا ممکن است در پاسخ به یک ویروس ایجاد شود. دیابت نوع ۲ اغلب در بزرگسالان ایجاد می‌شود اما می‌تواند از دوران کودکی یا نوجوانی آغاز شود.

به گزارش سرگرمی روز، بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انسولین کافی تولید نمی‌کنند؛ در نتیجه سلول‌ها به درستی از انسولین استفاده نکرده و سطح قند خون را تخریب می‌کنند.

هیچ درمان شناخته شده‌ای برای هر ۲ نوع دیابت وجود ندارد اما می‌توان دیابت نوع ۲ را با تغذیه سالم، کاهش وزن و ورزش کنترل کرد.

بنیاد ملی کلیه ایالات‌ متحده توصیه می‌کند برای حمایت از سلامت کلیه‌ها، فلفل چیلی از جمله فلفل سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ گونه فلفل‌ سیاهیان(Piperaceae) وجود دارد. با این حال تعداد کمی از گونه‌های آن برای سلامتی فایده دارد. روغن ضروری فلفل سیاه برای مصارف درمانی و پزشکی از دانه‌های گیاه فلفل سیاه(Piper Nigrum) استخراج می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی را نشان می‌دهد.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اغلب مشکلاتی مانند گردش و فشار خون بالا دارند. مطالعه‌ منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در نشریه پیشرفت در علوم فارماکولوژی(Advances in Pharmacological Sciences) نشان داد روغن فلفل سیاه می‌تواند به مدیریت علائم دیابت از جمله فشار خون بالا کمک کند.

این مطالعه نشان داد ترکیبات فنلی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی روغن فلفل سیاه همراه با اقدامات درمانی لازم می‌تواند به مدیریت یا پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

فلفل سیاه ممکن است به جذب ترکیب کورکومین، ماده اولیه ضد التهابی در زردچوبه نیز کمک کند. یک بررسی بالینی در سال ۲۰۱۳ نشان‌ داد نتایج مطالعات نشان می‌دهد کورکومین ممکن است به پیشگیری از ابتلا به دیابت و کاهش سطح بالای قند خون مرتبط با آن کمک کند. با حمایت از جذب کورکومین، روغن فلفل سیاه ممکن است به مدیریت علائم دیابت کمک کند یا در پیشگیری از دیابت نقش داشته باشد.

روغن ضروری فلفل سیاه عصاره غلیظی است که از دانه‌های فلفل سیاه به دست می‌آید. در حال حاضر هیچ دستورالعمل غذایی برای میزان مصرف فلفل سیاه وجود ندارد؛ با این حال مصرف بیش از حد فلفل سیاه می‌تواند باعث ناراحتی معده و سایر عوارض گوارشی شود؛ بنابراین بهتر است از آن به میزان کم استفاده کنید.

برای استفاده از روغن فلفل سیاه برای دیابت، بوی آن را استشمام کنید یا آن را روی پوست بمالید. برای استنشاق چند قطره را در آب داغ بریزید یا به دیفیوزر اضافه کنید و بخار آن را تنفس کنید. همچنین می‌توانید چند قطره به یک توپ پنبه‌ای اضافه کنید و ترکیبات روغن را تنفس کنید. هنگام استنشاق روغن برای بهترین نتیجه نفس‌های طولانی و عمیق بکشید.

از طرف دیگر می‌توانید روغن فلفل سیاه را در یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن بادام شیرین رقیق کنید و آن را روی پوست بمالید. به ازای هر انس روغن حامل چند قطره روغن فلفل سیاه اضافه کنید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود