Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان، با محکوم کردن انفجارهای روزهای گذشته در ننگرهار، گفت این اقدامات آخرین حملات داعش در افغانستان خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، حمله داعش بر خودروهای طالبان در ننگرهار را «ناجوانمردانه»، «آشوب‌طلبانه» و «بی‌هدف» خواند و تأکید کرد که این انفجارها آخرین حملات گروه داعش در افغانستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان امروز (سه‌شنبه، ۳۰ شهریور)، در یک نشست خبری گفت که داعش مانند سوریه و عراق در افغانستان حضور ندارد؛ اما ممکن است شماری از شهروندان افغانستان «فکر» و «ایدئولوژی» داعش را پذیرفته باشند.

ببینید: عکس/ استقرار طالبان در پایگاه بگرام

به گفته او، تلاش برای جلوگیری از فعالیت داعش جریان دارد و این گروه حمایت مردمی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند تهدید یا خطر ایجاد کند.

گزارش شده است که در نتیجه انفجارهای ننگرهار شماری از افراد بازداشت شده‌اند.

شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، در جریان روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری شاهد انفجارهای مکرر بود که گزارش شد خودروهای حامل طالبان را هدف قرار داده است.

براساس گزارش‌ها، در این انفجارها، دست‌کم ۸ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که شامل غیرنظامیان نیز می‌شدند.

گروه داعش، مسوولیت انفجارهای اخیر علیه طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود ۳۵ عضو طالبان کشته شده‌اند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای آمریکایی در آخرین مورد، حمله‌ هوایی را در ننگرهار اجرا و اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگبار گروه داعش در فرودگاه کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی آمریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به ۲۰۰ تن، از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان طالبان داعش ذبیح الله مجاهد سوریه آمریکا ولایت ننگرهار گروه داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین