Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش صمیمی، مدیر امور مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان برای اجرای طرح‌های توسعه و پیشرفت به مبالغ نسبتا بالایی نیاز دارند و امکان تامین آن‌ها به تنهایی از طریق اخذ تسهیلات بانکی میسر نخواهد بود، بنابراین لازم است از روش‌های جایگزین از جمله افزایش سرمایه با انتشار سهام جدید و یا انتشار اوراق بدهی استفاده کنند که اصولاً نیازمند مراجعه به بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در روش انتشار سهام، شرکت‌ها با ارائه سهام جدید در فرآیند افزایش سرمایه، شرایط را برای ورود سرمایه گذاران جدید فراهم می‌کنند و از این طریق به تامین مالی می‌پردازند اما در روش تامین مالی مبتنی بر بدهی، شرکت‌ها می‌توانند از طریق گرفتن وام و تسهیلات یا انتشار اوراق بدهی از طریق بازار سرمایه، نیاز مالی خود را برطرف کنند.

مدیر امور مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری گفت: به تازگی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شرایطی برای حمایت از شرکت‌ها به منظور توانمندسازی آن‌ها در راه ورود و پذیرش سهام‌شان در بازار سهام فراهم شده است که این کار سبب شد تا تامین مالی این قبیل شرکت‌ها از روش‌های جایگزین نیز ممکن شود.

صمیمی با اشاره به اینکه ورود شرکت‌ها به بورس مزایایی بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: سهولت در افزایش سرمایه و تامین منابع از بازار سرمایه از جمله مزیت‌های ورود شرکت‌ها به بازار بورس است؛ همچنین ورود شرکت‌ها به بورس سبب می‌شود تا سرمایه و سهام این شرکت‌ها نقد پذیر شود که این موضوع منجربه افزایش اعتبار شرکت و امکان ترهین سهام شان در راستای تامین مالی از طریق بدهی یعنی اخذ وام بانکی یا امکان انتشار اوراق بدهی، خواهد شد.

مدیر امور مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری  بیان کرد: بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه پذیرفته شده اند و سهامشان در بازار‌های مختلف بورس عرضه شده که این امر بیانگر رشد و شکوفایی این شرکت‌ها در زمینه کاری خودشان است.

او افزود: شرکت‌هایی که به بازار بورس ورود پیدا کرده‌اند، از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بهره‌مند می‌شوند، این صندوق  آمادگی دارد که یا خود به عنوان رکن ضامن، ضمانت آن شرکت را بپذیرد یا آنکه بخشی از هزینه‌های رکن ضامن (که معمولا یک بانک تجاری یا بانک سرمایه‌گذاری است) را بر عهده بگیرد، همچنین این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌های ارکان پذیره‌نویس یا بازارگردان را پرداخت کند.

صمیمی بیان کرد: این خدمت که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان صکوک نوآوری عرضه شده، با همکاری شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در حال انجام است؛ بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر ارائه حمایت‌های مالی به شرکت‌های بزرگ حاضر در بورس در تلاش است تا شرکت‌های هم سطح دارای پتانسیل‌های لازم نیز، وارد بازار بورس شوند.

مدیر امور مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: معاونت سرمایه‌گذاری و معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برای ترغیب هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان برای ورود و پذیرش در بازار‌های سهام رسمی کشور برنامه‌های لازم را در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده اند.

بیشتربخوانید

استارتاپ ایرانی در بورس آمریکا درخشید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه گذاری بخش خصوصی صندوق نوآوری و شکوفایی بازار سرمایه ورود شرکت ها تامین مالی دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی گفت: این سازمان از متخصصان خارج از کشور که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان در ایران دارند حمایت مالی و زیرساختی می کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید علی حسینی؛ معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم "کانکت پلاس" گفت: هدف از "کانکت پلاس" طراحی سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است و برنامه و تسهیلاتی برای نخبگانی که به کشور باز می‌گردند، درنظر گرفته شده است.

براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، مورد حمایت اولیه و فناورانه ما قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با اشاره به اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت 500 میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود، گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

1700 نفر در برنامه "کانکت‌پلاس" معاونت علمی ثبت‌نام کردند/ 380 نفر در پروژه جایگزین سربازی معاونت علمی تأیید شدند

وی با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، 380 پروپوزال واصل شده است تصریح کرد: از این تعداد 100 پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین ما پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

حسینی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و 700 محقق پسادکتری در سال 1402 حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم و اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود 300 میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان