Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سجادپور روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران افزود: افزایش امید، پیشگیری و حرفه‌آموزی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان است.

وی بیان کرد: مقابله با آسیبهای اجتماعی از دغدغه های اصلی مسئولان به ویژه در سالهای اخیر بوده است.

سجادپور اظهار داشت: ظرفیت های سازمان های مردم نهاد نقش مهم و موثری در مبارزه با مواد مخدر دارند و به همین دلیل باید از این ظرفیت ها به طور مطلوب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی در شرایط کنونی  باید تلاش خود را در زمینه آموزش عمومی و مبارزه با مواد مخدر بیشتر کنند.

معاون فرماندار گچساران گفت: حرفه آموزی معتادین  بهبود یافته از طریق سازمان فنی و حرفه ای و استقرار نیروهای آموزشی خود در محل کمپ های ترک اعتیاد و  زندان مورد توجه قرار گیرد.

سجادپور افزود: استفاده از ظرفیت معتمدین، شوراها و دهیاران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بطور جامع و کامل در شهرستان  استفاده شود.

وی ابراز کرد: نیرو های امنیتی  و انتظامی بر محور های مواصلاتی شهرستان در امر مقابله با عرضه مواد مخدر هم چنین مبارزه جدی با خرده فروشان در محلات آلوده و کمتر توسعه یافته نظارت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور  برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی بحث مبارزه با اعتیاد و مفاسد اخلاقی  به جدیت در دستور کار قرار دارد.

سجاد پور ادامه داد: بر همین اساس تشکل جلسات شورای مواد مخدر گچساران را علیرغم  محدودیتهای کرو نایی بصورت ماهانه در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه و پیشگیری اداره بهزستی گچساران گفت:  ۱۵۷ معتاد شهریور امسال در  کمپ های نیمه اقامتی این شهرستان تحت مداوا قرار گرفتند.

حشمت اله حبیبی افزود: از این تعداد معتادین ۶۸ درصد معادل ۱۰۶ نفر بومی و ۳۲ درصد غیر بومی بوده است.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد معتادین مراجه کننده به کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان در شهریور امسال مجرد هستند.

حبیبی بیان کرد: ۶مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی اظهار داشت: مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته ، اشتغال است و این امر باعث می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

حبیبی طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها را ۲۸روز اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد از معتادین تحت مداوا در مراکز نیمه اقامتی این شهرستان  هروئین وو شیشه استفاده می کنند.

ارائه برنامه های پیشنهادی بهزستی در جهت هر چه بهتر  بهبود وضعیت بستری معتادین در مراکز ترک اعتیاد و ارایه برنامه های پیشنهادی، برگزاری دوره های آموزشی فنی حرفه ای گچساران در مراکز ترک اعتیاد، معرفی معتادین بهبود یافته جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی کم بهره از سوی بهزستی از مهمترین مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها گچساران ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گچساران ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر گچساران ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر مبارزه با مواد مخدر بهبود یافته ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد

استاندار سمنان گفت: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه‌های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف مواد مخدر و در بلندمدت ریشه‌کنی این مقوله، می‌توان از ظرفیت مشارکت مردم به بهترین نوع ممکن استفاده کرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حجم کار شناسایی و کشف در راه‌های مواصلاتی استان مدنظر است و برخورد و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری اقدامات فرهنگی متنوع برای تقویت رویکرد جوانان به برنامه‌های اجتماعی و در راستای تقویت نشاط اجتماعی در دستور کار شورا در سال ۱۴۰۳ باشد.

کد خبر 747138

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است