Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@11:58:16 GMT

◄ دباغان سبز می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۷۶۰۱

◄ دباغان سبز می شود

تین نیوز

قزوین_ سارا غلامی | محله دباغان واقع در جنوب شهر قزوین نامی آشنا در میان محله های قدیمی و با اصالت  این شهر است محله ای که به لحاظ بافت تاریخی و منظر اجتماعی غنی و واجد ارزش است.  بازآفرینی محله دباغان در طرح امام زاده حسین (ع) به منظور باز آفرینی محله در راستای تامین نیازهای محله و تامین خدمات گردشگران و زائران امامزاده حسین( ع) تخریب شده و موجب نارضایتی اهالی این محله قدیمی شده بود در این میان شهرداری قزوین با احداث بوستان خانوادگی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هکتاری تلاش کرده است تا بخشی از مشکلات و معضلات ساکنین این محله را در راستای ارائه خدمات مطلوب به اهالی محله دباغان در جنوب شهر قزوین برطرف سازد.

ارائه خدمات مطلوب به شهروندان الویت شهرداری قزوین 

محمد صالح صالحی سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین در گفتگو با تین نیوز عنوان می کند: پروژه باز آفرینی امام زاده حسین (ع) که به دلیل عدم تزریق بودجه و عدم توانایی مالی دستگاه ها متوقف شده و بلاتکلیف است و قسمتی از این طرح به دلیل تملک و تخریب املاک ضلع غرب امامزاده حسین (ع) واقع در محله قدیمی دباغان تبدیل به مخروبه ای نا امن برای ساکنین این محله قدیمی شده  بود ، از این رو شهرداری قزوین در راستای ارائه خدمات مطلبوت و رفع مشکلات و معضلات این محله در کاهش آسیب های احتماعی اقدام به احداث بوستان ۱.۲ هکتاری به صورت موقت کرده است تا در صورت تامین منابع مالی و تزریق بودجه لازم طرح توسعه امام زاده حسین و محله دباغان اجرا شود.

بوستان محله دباغان با پیشرفت فیزیکی چشمگیری  در حال احداث است 

این مسئول با بیان این مطلب که بوستان محلی دباغان با مشارکت منطقه یک شهرداری قزوین در شرف افتتاح و بهره برداری است،اظهار می دارد:با  تلاش جهادی، بی وقفه و شبانه روزی نیروهای عملیاتی اجرای ۱ هزار و ۳۰۰ متر دیوارچینی به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر، ۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی نباتی، کاشت بیش از ۱ هزار و ۳۲۰ گونه انواع گل و گیاه و درختچه، ۱ هزار و ۴۰۰ متر لوله کشی قطره ای، جایگذاری ۱۵ پایه چراغ با پروژکتورهای فوق کم مصرف، احداث بازیگاه کودک و ...  انجام شده و در چند روز آینده با کف سازی معابر، مورد بهره برداری شهروندان قرار می گیرد.

صالحی می افزاید: عملیات عمرانی، احداث فضای سبز و اجرای تاسیسات این بوستان در کمتر از یک ماه، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احداث بازیگاه جدید در بوستان دباغان

 سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه ایجاد محیط های شاد و سالم نظیر احداث بازیگاه های کودک از ضرورت های بوستان هاست، عنوان می کند: در راستای توسعه زمین های بازی و اختصاص امکانات تفریحی برای کودکان، بازیگاه جدید در بوستان دباغان احداث شد در این راستا  ست کامل وسایل بازی به همراه دو دستگاه تاب زنجیری و 2 دستگاه اله کلنگ جایگذاری شده و به منظور ایمن سازی زمین بازی، 195 مترمربع کف پوش گرانوله نصب شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرداری قزوین پارکها و فضای سبز احداث فضای سبز شهرداری قزوین محله دباغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • عملیات احداث و اصلاح شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها