Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تورج فرهادی با حضور در خشکشویی پاکان در محله ایرانشهر از مالک آن به عنوان شهروند متعهد و نمونه منطقه 6 تقدیر کرد و پلاک طلایی شهر را به او اهدا کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه6، علیزاده شهروند خوش ذوق محله ایرانشهر درناحیه 1، به جهت استفاده از اولین تونل ضدعفونی برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا، دراجرای طرح‌های کمک‌های مومنانه، مشارکت در پیاده روسازی ناحیه ، برپایی نمایشگاه "داستان موسیو فیشروتولد یک محله " و احیای هویت دیرین ساختمان خشکشویی پاکان به سبک ایرانی و رعایت دیگر شاخص ها در انتخاب برترین نمای صنفی، موفق به کسب پلاک طلایی از سوی شهرداری منطقه 6 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی مراسمی با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه6 تهران، محمد علی جواد سپهری رابط هیئت رئیسه شورایاران منطقه، نداف سرپرست معاونت اجتماعی منطقه و یلوه شهردار ناحیه یک و دیگر مدیران شهری، به ایشان اهدا و از زحمات صورت گرفته تجلیل شد.
شهردار منطقه 6 در این مراسم گفت: این طرح که با همکاری و مدیریت شهرداری ناحیه یک اجرا شد، مهمترین هدف از اجرای آن، تشویق شهروندان برای رعایت الگوهای معماری ایرانی اسلامی در نمای ساختمان؛ حذف زوائد قابل رویت و رنگ آمیزی و پیرایش شهری ساختمان‌ها بوده است.
این شهروند خوش ذوق مجموعه فیشرآباد را در این مجموعه راه اندازی کرده است. خیابان فیشرآباد همان سپهبد قرنی از خیابان های قدیمی تهران است که نامگذاری آن به اواخر دوره قاجار باز می گردد.
این خیابان که از شرق به خیابان ایرانشهر، از غرب به خیابان ویلا، از شمال به پل کریمخان و از جنوب به خیابان انقلاب منتهی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران

این آخر هفته نمایشگاه‌های تازه‌ای افتتاح خواهند شد که فرصت بازدید از آن‌ها فراهم است.

به گزارش ایسنا گالری‌گردی این هفته با نمایشگاه‌های جدیدی همراه خواهد شد؛ نمایشگاهی انفرادی است که جمعه ۳۱ فروردین برپا خواهد شد.

می‌توان از آثار قاسم حاجی زاده را در «هراس و هوس» دید. این نمایشگاه که در طبقه دوم گالری اُ برپا شده است تا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه ی دوم رفت. 

 

نمایشگاه اوریا محمودی، با عنوان «سفرنامه ی تکه تکه» نیز جمعه ۳۱ فروردین در گالری هما افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد یافت و برای سر زدن به آن باید به خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک رفت. 

«زنده» نمایشگاهی با آثار محمود زنده‌رودی است که در گالری شیرین افتتاح خواهد شد؛ افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۳۱ فروردین خواهد بود و تا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. برای سر زدن به این نمایشگاه باید به خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ رفت. 

«خراش» هم با آثار هانیه آزموده جمعه ۳۱ فروردین در گالری عصر افتتاح می‌شود. 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «در طبیعت که بوده باشید دیده‌اید که ناگهان روز٬ شب می‌شود و ظهر عصر. سایه‌ها بازیگوشی می‌کنند و مناظر پیوسته در هم می‌روند و از چشم می‌گریزند. حتی چیزی ساکن چون کنده‌ای درخت یا دری فولادی تحت تاثیر زمان و در اثر رطوبت و آفتاب و دیگر عوامل مادی می‌پوسد، ریش ریش می‌شود و فرسوده و به مرور زمان ناپدید خواهد شد.

این سیر تغییرات مناظر و موجودات برای من آیینه تمام‌نمایی از تحولات شتابناک در واقعیت اجتماعی نیز هست، چرا که هر خراشی بر واقعیت نتیجه سایش و اصطکاکی است که نادیده گرفتن فرآیندهای دگرگون‌کننده را ناممکن می‌کند. ثبت و ضبط این فرایندها مرا به استفاده از مواد گوناگون کشاند تا شاید بتوانم این خراش‌ها بر تن واقعیت را ثبت کنم.

برای انتقال بهتر احساسات و افکاری که با آنها دست به گریبانم و در واقع به چنگ آوردن واقعیت گریزپا، نیاز به تکنیکی داشتم که هم خراش‌های زمان بر چهره واقعیت را ثبت کند و هم به اندازه کافی برای به تصویر کشیدن واقعه یا تصویری که در ذهن شکل گرفته، سریع باشد، چرا که برای من مسئله تنها تصویر کردن صرف یک موقعیت یا فضا نبود، بلکه می‌خواستم با خراشیدن سطح بوم و لایه‌های رنگ یک دم آوار سهمگین واقعیت را متوقف سازم و تجربه خود از جهان را به اشتراک بگذارم.»

این نمایشگاه تا جمعه ۱۴ اردیبهشت ادامه خواهد یافت و برای بازدید از آن باید به میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ رفت. 

مهرداد ختایی نیز نمایشگاه «آخور» را جمعه ۳۱ فروردین در گالری ماه برپا خواهد کرد. این نمایشگاه تا سه شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:« آخور- ﺑﺎرﻫﺒﻨﺪ- دﻫﺎنﺑﻨﺪ

!این قرص نان از آن توست به داشته ات قناعت کن، روی برگردان و به تقدیرت راضی و خوشنود باش

مهرداد ختایی (فروردین 1403)

ﮐﻤﯽ از ﻣﻦ

زﯾﺮ ﻧﮕﺎهِ ﻣﻦ ﻋﻼﻣﺘﯽ از ﻣﻦ ﻣﯽﺷﻮد

 ﯾﻌﻨﯽ 

ﭼﯿﺰی ﮔﺬﺷﺘﻪ در ﭼﯿﺰی

و آن ﮐﻤﯽ ﮐﻪ از ﻣﻦِ اول 

در دوﻣﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ 

ﯾﮏ ﻣﻦِ ﺳﻮم را ﻋﻼﻣﺘﯽ از ﻣﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ 1

- رﻧﮓﻫﺎ ﻫﻢﻧﻬﺎدِ یک دیگرند!

   - ﻫﻢﺧﺎﺳـﺘﮕﺎه ﭼﻄﻮر؟ ﺳـﺮﻧﻮﺷـﺖ و ﭘﺎﯾﺎﻧﺸـﺎن از ﭼﻪ ﻗﺮار اﺳـﺖ؟  ﺧﻂﻫﺎ ﭼﻪ ﻣﯽﺷـﻮﻧﺪ؟ ﻓﺮمﻫﺎ و ﺻـﻮرتﻫﺎ؟ آﺑﺸـﺨﻮرِ آنﻫﺎ ﮐﺠﺎﺳـﺖ؟ اﺻـﻠﻦ ﺑﻪ ﺻـﻮرتﻫﺎ ﻧﮕﺎه ﻣﯽﮐﻨﯽ؟ آﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎری  ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮑﯽﺷـﺎن ﺧﯿﺮه ﺷـﺪی ﮐِﯽ ﺑﻮد؟  ﺑﻪ ﮐﺪاﻣﺸـﺎن ﺑﻮد ﮐﻪ دلﺑﺴـﺘﯽ؟ ﺑﻪ ﮐﺪام ﭼﻬﺮه اش؟ از ﮐﺪامﯾﮏ ﺑﺮﯾﺪی؟ اﺻـﻠﻦ ﻫﻨﻮز دل ﻣﯽﺑﻨﺪی؟ ﻫﻨﻮز ﻣﯽﺷـﻮد ﮐﻪ دل ﺑﺴـﺖ؟  ﯾﺎ  ﻧﻪ،  ﻫﻨﻮز ﻫﻢ ﺻـﻮرتﻫﺎ  را ﺻـﻮرﺗﮏ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ؟  راه ﻣﯽروی ﺑﻪ صورت ها، ﺑﻪ ﭼﺸﻢﻫﺎ ﺧﯿﺮه ﻣﯽﺷﻮی و زﯾﺮ ﻟﺐ ﻣﺪام ﺑﺮاﯾﺸﺎن ﺣﮑﻢ ﺻﺎدر ﻣﯽﮐﻨﯽ؟

- ﻣﺮزﻫﺎ، ﻫﻢﺳﺮﺷﺖ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮﻧﺪ!

  - اﮔﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮزی  ﺑﺮای ﮐﺴـﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﮔﺬاﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﯽ! اﮔﺮ ﺑﻪ ﺟﺰ در ﻓﺎلِ ﻗﻬﻮه، ﺟﺎی دﯾﮕﺮی ﻫﻢ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺧﻂ و رﺑﻂ ﮔﺸـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﯽ! اﮔﺮ ﻣﺮزﻫﺎ، ﻧﻘﻄﻪﻫﺎ و ﺧﻂﻫﺎ را در آﺳـﻤﺎن، ﻣﯿﺎنِ ﺳـﺘﺎرﮔﺎن  و ﺻـﻮرتﻫﺎی ﻓﻠﮑﯽ رج زده ﺑﺎﺷـﯽ! اﮔﺮ اﺻـﻠﻦ ﻣﺮزﻫﺎ ﺑﺮاﯾﺖ ﻣﻌﻨﺎﯾﯽ داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻨﺪ!  اﮔﺮ  ﻫﺮﮔﺰ  وﻗﺘﯽ  ﺑﺮﺳـﺪ ﮐﻪ ﺳـﺮت را از آﺧﻮرِ دﯾﮕﺮان ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﯽ  و ﺑﺎز ﻫﻢ اﮔﺮ ﺟﺎی ﻓﺮو ﺑﺮدنِ ﺗﻤﺎمِ ﻟﻘﻤﻪ، ﮐﻤﯽ از آن را در دﻫﺎﻧﺖ  ﻧﺸـﺨﻮار ﮐﻨﯽ! ﻧﺸﺨﻮار! راﺳﺘﯽ ﻧﺸﺨﻮار ﻣﯽﮐﻨﯽ؟ ﻣﺰهﻫﺎ را ﻣﯽﭼﺸﯽ؟ ﻣﺮزﻫﺎ را ﭼﻄﻮر؟ اﺻﻠﻦ رﺑﻂِ ﻣﯿﺎنِ ﻣﺮزﻫﺎ و ﻣﺰهﻫﺎ را ﻣﯽﻓﻬﻤﯽ؟

جواد ﺳﺮوش

(1) ﯾﺪاﻟﻪ روﯾﺎﺋﯽ، ﻣﻦِ ﮔﺬﺷﺘﻪ اﻣﻀﺎ»

«نمایشگاه نقاشی و طراحی سفر رهایی روح زنده یاد نامی پتگر» نیز نمایشگاهی انفرادی است که در گالری کاما برپا خواهد شد. این نمایشگاه جمعه 31 فروردین افتتاح شده و تا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری کاما واقع در جردن ،خیابان دیدار شمالی کوچه کیش شرقی پلاک ۲۰ ،طبقه اول رفت.

نمایشگاه «نه این دنیا، نه اون دنیا» نیز با آثار مامک حجازی در گالری ریشه۲۹ برپا خواهد شد. این نمایشگاه جمعه ۳۱ فروردین افتتاح و تا جمعه ۱۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به  گالری ریشه۲۹ در الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ رفت. 

نمایشگاه انفرادی «نویز آف» روز جمعه ۳۱ فروردین در گالری بام افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه آثار امیر عباسی را می‌توان دید. 

گالری بام تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت میزبان این نمایشگاه خواهد بود. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«نویز آف

گذشته‌ هر انسان  نقش برجسته‌ ای در احوال امروزش دارد. آنچه در گذشته رخ می دهد ،در حال حاضر، شامل تغییرات و برساختهایی می شود که توالی زمان ،فرهنگ و سیاست بر آن تحمیل کرده است.

اشیا نیز در برساخت زبان وفرهنگ دگرگون می شوند و این دگرگونی در مقابل دیدگان ما مسیری متضاد را طی می کند.اگر چه گاهی این سلب واقعیت یا تحریف در شکل نوستالژیک آنها تاثیری نمی گذارند، اما قابل توجه است.

در مجموعه پیش رو ، نوارها استعاره ای از بر ساخت زبانی و فرهنگی جوامعی نظیر ما هستند .این وارانه سازی ، امروز از آن جهت برجسته شده است که نمود آن در زندگی ما ، شکلی طنز گونه و قابل تامل پیدا کرده است .چیزی که در گذشته ، گاهی با سانسور همراه بوده است و امروز طی فرآیندی فرهنگی ، در دایره ایدئولوژیک نهاد حاکم قرار ندارند .چیزی دگرگون و فراموش شده ، که ماهیت واقعی از آن سلب شده تا نوعی معنا سازی وارانه اتفاق بیافتد.اما امروز در مسیری متفاوت اما بی اثر و تنها نوستالژیک در ذهن ما نقش بسته است.»

برای سر زدن به این نمایشگاه باید به خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ١٦، زنگ دوم رفت. 

نمایشگاه انفرادی «فنا» با آثار ریتا رحیمی نیز از جمعه ۳۱ فروردین در گالری شمیس افتتاح خواهد شد. برای بازدید از «فنا» باید به فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ رفت. این نمایشگاه تا دوشنبه 10 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

«زمین» نمایشگاه انفرادی هاله متولی است که جمعه ۳۱ فروردین در گالری بستان افتتاح خواهد شد. برای سر زدن به این نمایشگاه باید تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به خیابان مطهری- خیابان لارستان- نبش بیست و دو- پلاک ۷۱ رفت. 

مونا خورشید دوست نمایشگاه انفرادی «می‌شنوی؟» را در گالری دوست برپا خواهد کرد. این نمایشگاه جمعه 31 فروردین افتتاح شده و تا سه شنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد یافت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «می‌شنوی؟ گوش‌ها به اصوات آرام و ممتد خو می‌گیرند و به مرور آن را سکوت می‌شمارند. از آن پس «شنیدن» دیگر ساده نیست. هوشیار باید بود و گوش‌ها را تیز کرد. در این مجموعه سکوتِ تن را به تصویر کشیده‌ام. برای جُستنِ نغمه‌ای که پیوسته در بطن آن جاریست. زمزمه‌ی آرام و آهنگینی که هیاهوی جهان آن را بلعیده و گوش‌ها به آن خو گرفته‌اند. گوش بسپاریم به آوای استخوان‌ها. این مجموعه تلاشی‌ست برای « شنیدن »...»

گالری دوست در خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره ۴ واقع شده است. 

«گفتگوهای من و آن دیگری» نیز نمایشگاهی انفرادی است که جمعه ۲۴ فروردین با آقار پریسا تقی پور در  پروژه‌های آران افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ رفت. 

نمایشگاه انفرادی «مسیر عشق» نیز از جمعه ۲۴ فروردین در  گالری آداپا برپا شده بود. این نمایشگاه تا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه با آثار محمد حسن نعمتیان باید به میدان ولیعصر، کوچه‌ی سازش، کوچه‌ی پنجم، کوچه‌ی صومعه‌سرا، پلاک ۵ رفت. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم) برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • فوت یکی از اراذل و اوباش در پایتخت
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت