Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:34:59 GMT

نزدیک شدن فصل زمستان و پیش بینی بحران گازی در اروپا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۷۷۸۵

نزدیک شدن فصل زمستان و پیش بینی بحران گازی در اروپا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، با توجه به آنکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سمت انرژی‌های مبتنی بر آب و هوا نظیر انرژی‌های بادی و خورشیدی روی آورده و در این بین تلاش کرده‌اند تا اقبال کمتری به سوخت‌های فسیلی نشان دهند، و از آن طرف ذخایر گاز طبیعی این اتحادیه در سطح پایینی قرار دارد، پیش بینی می‌شود که کشورهای اروپایی امسال زمستان سختی را از نظر تامین برق و گاز سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکو آلورا، مدیرعامل شرکت انرژی اسنام ایتالیا در این باره می‌گوید: اگر ما سریع عمل نکنیم و ذخایر گازی خود را پر نکنیم،‌ شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد. ممکن است کشورهای اروپایی بتوانند یک هفته بدون برق سپری کنند، اما بدون گاز نخواهند توانست. 

طی ماه جاری قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا رکورد زده و به مرز هزار دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسیده است. بخشی از این افزایش قیمت مربوط به اختلال در چرخه تامین گاز در این اتحادیه است که نتوانسته به تقاضا هم در حوزه صنعت و هم در حوزه خانگی پاسخ دهد، اما در عین حال کارشناسان می‌گویند کشورهای غربی بیش از حد به انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر باد و خورشید وابسته شده‌اند و همین مسئله گریبان آنها را گرفته؛ چراکه وال استریت ژورنال هفته پیش گزارش داد که پایین آمدن سرعت و میزان باد در دریای شمال باعث اختلال جدی در شبکه انرژی اروپا شده است.

گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که میزان باد و متعاقبا تولید نیرو از انرژی بادی طی هفته‌های گذشته در سواحل انگلیس در دریای شمال به صورت ناگهانی پایین آمده و بازار انرژی منطقه‌ای این کشور را تحت الشعاع قرار داده است. کار به جایی رسیده که دولت این کشور به نیروگاه‌های زغال سنگی و گازی این کشور دستور داده تا با افزایش تولید برق کمبود موجود در شبکه توزیع نیروی این کشور را جبران کنند. 

درموت نولان، مدیرعامل سابق سازمان آفجم انگلیس، نیز طی مصاحبه‌ای گفته که انتظار می‌رود قیمت گاز و برق برای خانوارها افزایش شدیدی داشته و حتی به بالاترین میزان 12 سال گذشته برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز طبیعی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است دیروز با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز از مهمترین محورهای مورد تأکید در این دیدار بود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز از محورهای مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت ایران و پاکستان به شمار می‌آید.

وزیر نفت پاکستان هم پس از این ملاقات در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فرصت‌هایی خیره‌کننده بین دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما از سفر جناب رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی در پاکستان بسیار خرسندیم و میزبانی از دوستان ایرانی افتخار بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد: مرحله نخست مذاکرات ما مرتبط با همه محورها برگزار شد و ما این روند را در مراحل بعدی ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت پاکستان تأکید کرد: ایران و پاکستان به همکاری برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

مهمترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان (خط لوله آی‌پی) است، طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شده که به دلایل مختلفی تاکنون عملیاتی نشده است؛ هم‌اکنون خط لوله لازم برای صادرات گاز ایران به پاکستان احداث شده و با ساخت خط لوله مورد نیاز در سمت پاکستان امکان صادرات گاز فراهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم