Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:48:00 GMT

اصول و مبانی دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۷۷۹۸

اصول و مبانی دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیام خود به همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکوست دفاع مقدس، گفت: قبل از هر چیزی از برگزارکنندگان این محفل باشکوه و سراسری و حضور پیشکسوتان سالهای حماسه و ایثار، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ائمه محترم جمعه و جماعات مقامات لشکری و کشوری مسئولان استانی و دیگر عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است: این مراسم که به پاسداشت و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود یادآور حماسه ای بزرگ و بی مانند در تاریخ معاصر است که همه آن را به عنوان دفاع مقدس می‌شناسند، در طول این دوران سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران تحمیل شد اما این تحریم های سخت و بی سابقه هرگز نتوانست خللی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی ایجاد کند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: طلایه‌داران این تجربه مقدس و شکوهمند پیشکسوتانی هستند که  السابقون الاولون به شمار می‌آیند و بی‌تردید حماسه های غرورآفرین آنان در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز و روشنی از تاسی و الگو پذیری از نهضت امام حسین(ع) بوده است؛ از این رو تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس ادای دینی به یادگاران سرافراز آن دوران پر افتخار است. درود خداوند بر آنان که توانستند از این آزمون دشوار سربلند بیرون آیند.

آیت الله مکارم شیرازی افزوده است: ضروری است که متولیان و سیاست گذاران فرهنگی کشور به ویژه مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازشناسی اصول و مبانی این جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزیده و این فرهنگ و آگاهی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا روحیه جهاد و دفاع و ایثارگری همیشه جاویدان و در سایه آن امنیت و آرامش پیوسته پاینده بماند.

وی ادامه داده است: در پایان فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک عرض نموده و یاد و خاطره همه ایثارگران جانبازان و رزمندگان اسلام را گرامی می دارم و به روان پاک شهدا درود می فرستند و مجدداً از تمام برگزار کنندگان این همایش پرجلال و شکوه و همه حاضران تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از درگاه باری تعالی مسالت دارم.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مراجع تقلید مقاومت مکارم شیرازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • پیام دریادار سیاری به فرمانده کل سپاه+ جزئیات
  • پیام تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت