Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-29@07:50:43 GMT

راه کاری برای اعتراض به قبوض نجومی برق

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۷۸۱۹

راه کاری برای اعتراض به قبوض نجومی برق

مدتی است که قبوض نجومی مهمان ناخوانده سبد برخی از خانواده ها شده است که علت آن نیز از سوی صنعت برق، مصرف بالای مشترکان به دلیل افزایش دمای هوا اعلام می شود؛ با این حال اگر مشترکان ابهامی در قبوض خود می بینند می توانند اعتراض خود را از طریق سامانه برق من اعلام کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، با بررسی قبض‌های صادرشده امسال در شرکت‌ توانیر مشخص شده که حدود ۸۲ درصد (۲۵ میلیون مشترک) کمتر از الگوی تعیین شده (در مناطق معتدل ۳۰۰ کیلووات ساعت) مصرف برق داشته‌اند؛ برای این گروه از مشترکان فقط ۷ درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۵ درصد مشترکان، مابین الگوی تعیین شده تا دو برابر الگو مصرف داشته‌اند، برای این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه ۷ درصد تعرفه، مشمول ۱۶ درصد افزایش به دلیل مصرف بالاتر از الگو شده‌اند و در مجموع ۲۳ درصد افزایش تعرفه در قبض آنها اعمال شده است.

آنطور که همایون حائری- معاون برق و انرژی وزارت نیرو- اعلام کرده، بیشترین رقم قبض‌ها برای دسته سوم مشترکان خانگی بسیار پر مصرف صادر شده که کمتر از ۳ درصد مشترکان معادل ۸۵۰ هزار مشترک را شامل می‌شود که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته‌اند.

به گفته وی، بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه به‌صورت غیر یارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین و بنابراین فقط برای میزان مازاد از دو برابر الگوی مصرف بر اساس نرخ غیر یارانه‌ای برق محاسبه می شود. این گروه از مشترکان (کمتر از ۳ درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش‌های مدیریت مصرف به سهولت می‌توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش داده تا نه تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند بلکه از کاهش قابل ملاحظه‌ای در صورتحساب برق خود بهره‌مند شوند.

حال اگر اشتباهی در قبوض رخ داده باشد و مشترکی نسبت به مبلغ صادر شده ابهام داشته باشد می تواند آن را پیگیری کند، مصطفی رجبی مشهدی- سخنگوی صنعت برق کشور در همین رابطه گفت: هرکسی که تردیدی در میزان مصرف خود دارد می تواند در سامانه برق من در بخش بازرسی کنترل درخواست خود را ثبت کند، پس از درخواست مشترک بررسی به طور کامل صورت می گیرد و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: بررسی های صورت گرفته حاکی از این است که در بخش عمده درخواست ها مشکلی در کنتور نبوده و افزایش مصرف مشترکان به دلیل افزایش دما عامل اصلی افزایش هزینه قبوض بوده است، با این حال جای نگرانی نیست و هر مشترکی که ابهام داشته باشد می تواند به راحتی آن را پیگیری و پاسخ دریافت کند.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مصطفی رجبی‌ مشهدی همایون حائری وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا همایون حائری وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: الگوی کاری که در جامعه ما برای بانوان تعریف شده است کاملا مشابه الگوی کاری مردانه بوده که این کار تداخل بسیار جدی با ایفای نقش همسری و مادری زنان کشورمان دارد.

محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با شغل منعطف، اظهار کرد: الگوی کاری که در جامعه ما برای بانوان تعریف شده است کاملا مشابه الگوی کاری مردانه بوده و مادران باید در ساعات مشخصی از صبح تا بعد از ظهر و حتی شب در محل کار حضور داشته باشند و این کار تداخل بسیار جدی با ایفای نقش همسری و مادری زنان کشورمان دارد.

وی ادامه داد: مطالعاتی که درهمین خصوص در سراسر دنیا صورت گرفته است بنابراین مادران در این الگو‌های منعطف ساعات حضورشان منعطف، شناور و متفاوت است. در دوران شیوع کرونا در کشورمان دورکاری‌هایی تعریف شده بود که یکی از همین الگوی منعطف بود و نسبتا الگوی موفقی بود.

دبیرستاد ملی جمعیت افزود: شناور بودن ساعات حضور مادران یکی از طرح‌های الگوی منعطف است. به عنوان مثال تغییر در ساعات حضور مادران در محل کار بود آن‌ها می‌توانستند صبح‌ها با یک ساعت تاخیر درمحل کار حضور داشته باشند و از آن طرف بعد از ظهر کسری ساعت را جبران کنند که همه این‌ها نمونه‌‎ای از الگوی منعطف کاری است.

تعریف بازه سنی مختلف برای اشتغال بانوان

محبی با اشاره به انواع و اقسام مختلف الگو‌ها در سراسر دنیا بیان کرد: الگو‌های مختلفی مطالعه شده و دربسیاری از کشور‌ها نیز انجام و نتایج موفقی داشته است حتی در بعضی از کشور‌ها برای اشتغال بانوان سنین مختلفی تعریف شده یعنی بانوان در دوره تجردشان ساعات بیشتری در محل کار حضور داشته و می‌توانند بر اساس همان ساعات بیمه بیشتری هم رد کنند همچنین دربازه باروری که از سن ۲۵ تا ۳۵ سالگی است حضور بسیار کمرنگ‌تری در محل کار دارند و تعداد روز کمتری را هم بیمه پرداخت می‌کنند؛ پس از چهل سالگی حضور پررنگ تری در محل کار دارند و بیمه‌شان را تکمیل و کامل پرداخت می‌کنند تا به مرحله بازنشستگی برسند.

وی به اجرایی نشدن این انعطاف در کشورمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که این موضوع در کشور ما ایران اجرایی نشده، مصوبات آن هم به صورت قانونی تصویب هم نشده است. یکی از راه‌های کاهش شیب پیری جمعیت فراهم کردن زمینه فرزند آوری برای مادران شاغل بوده که با تثبیت و اجرای الگو‌های منعطف کاری زمینه فرام می‌شود.

رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت
دبیرستاد ملی جمعیت دررابطه با لازمه اجرا شغل منعطف در کشورمان این‌چنین گفت: در حال حاظر الگوی منعطف اجرا نشده است علاوه بر آن هیچ مصوبه و آیین نامه‌ای هم در این زمینه وجود ندارد؛ اما برخی کار‌های کارشناسی درحال انجام است به طور کلی لازمه اجرای این کار انجام کار‌های کارشناسی در حوزه جامعه شناسی، بیمه در انواع شغل‌ها است. باید تمام وجوه کاری بررسی و سپس در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی حاکمتی مصوب و بعد اجرایی شود. این الگو جز الگو‌هایی است که رابطه مستقیمی با فرزند آوری بانوان و افزایش جمعیت دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری
  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • ۵ ماده غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید!