Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، ملا محمدحسن آخوند سرپرست ریاست کابینه طالبان امروز سه شنبه با «ضمیر کابلوف» نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان، «صادق خان» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان و «شیائویونگ» نماینده چین در امور افغانستان دیدار و درباره مسایل مورد علاقه گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سرپرست‌های وزارتخانه‌های امور خارجه و دارایی طالبان نیز حضور داشتند.

هنوز محور‌های مذاکرات رییس کابینه طالبان با این مقامات اعلام نشده است، اما طالبان تلاش‌های تازه‌ای را برای به رسمیت شناختن حکومت خود در سطح بین المللی آغاز کرده اند.

از سوی دیگر وضعیت زندگی مردم افغانستان اسف بار است و سازمان‌های بین المللی در‌باره کمبود شدید مواد غذایی و دارو ابراز نگرانی کرده اند.

طالبان نیز همواره خواستار کمک‌های بین المللی بشردوستانه به مردم افغانستان شده اند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی