Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن به نمایندگان کشورها، رؤسای هیأتهای و وزرای خارجه حاضر در هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی سازمان ملل پیام کتبی ارسال کرد.

شرف در این پیامها تأکید کرد: «برای هفتمین سال متوالی، سران جهان در سازمان ملل گرد هم جمع می‌شوند تا مسائل مورد اهتمام بشر را بررسی کنند، ولی ملت یمن، همچنان با تجاوز نظامی ظالمانه و محاصره فراگیری روبروست که بدترین فاجعه انسانی را رقم زده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «آنچه جمهوری یمن با آن روبروست بر خلاف آنچه ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی قصد دارد برای جهان به تصویر بکشد، جنگ یا کشمکش داخلی نیست، بلکه یک تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی ملت یمن است».

شبکه خبری المسیره به نقل از شرف گزارش داد، کشورهای ائتلاف، با جنگ، دست به کشتار جمعی و نابودی سازمان‌یافته یمن زده‌اند و در این زمینه به بهانه واهی بازگردان دولت مستعفی متوسل می‌شوند؛ دولتی که رئیس آن در ریاض حضور دارد.

وزیر خارجه یمن تأکید کرد، یکی از هدفهای کشورهای متجاوز، باز کردن جای پا در داخل اراضی و جزایر یمن برای نظامیان خارجی است تا آن را اشغال و از مواضع راهبردی مانند جزیره سقطری، تنگه باب المندب و استان المهره سوء استفاده کند.

وی با اشاره به تلاش این کشورها برای تفرقه‌افکنی و ایجاد درگیریهای دائمی در میان جامعه یمن و تجزیه جغرافیایی و مردمی این کشور، خاطر نشان کرد، این کشورها از گروههای تروریستی مانند القاعده و داعش حمایت مالی کرده و آنان را در برخی تشکیلات امنیتی و نظامی ادغام کردند.

شرف با بیان اینکه حمله به عمق عربستان سعودی، حق ملت یمن در پاسخگویی و دفاع از خود و حاکمیت کشور است، تأکید کرد، شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی در صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن، جدی هستند و اگر کشورهای متجاز نیز جدیتی دارند، باید در عمل ثابت کنند. 

عربستان سعودی به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از فروردین 1394 جنگ همه جانبه‌ای علیه ملت یمن آغاز کردند، ولی هنوز نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه صنعاء هشام شرف ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی این پژوهشگاه با سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای، محمود مولی‌نژاد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORAG، در حکمی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" را به سمت "رئیس کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی کارگروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA)" منصوب کرد.

از سمت‌های بین‌المللی مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه در سازمان‌های بین‌المللی می‌توان به عضویت در تیم کارشناسی فهرست سازی رخدادهای مخاطره‌آمیز وضع هوا، آب، اقلیم و محیط زیست (ET-CHE) سازمان هواشناسی جهانی (WMO) و همچنین عضویت در تیم کارشناسی کاهش خطر بلایا (ET-DRR) کارگروه خدمات اتحادیه منطقه‌ای II (محدوده آسیا) سازمان هواشناسی جهانی (WMO RA II WG-S) اشاره نمود.

در همین راستا در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی ایان لیسک "رئیس کمیسیون هوا، اقلیم، آب، دریا و کاربردها و خدمات محیطی مرتبط سازمان هواشناسی جهانی" موسوم به SERCOM با صدور تقدیرنامه‌ای از مشارکت ارزشمند وی به عنوان کارشناس فعال در کار این کمیسیون طی آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۴ میلادی تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORA با عضویت ۲۳ کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در سال ۱۹۹۷ با اهداف آزاد سازی تجاری، تقویت همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه گذاری به منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو در مقر کشور موریس پایه گذاری شده است.

گروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORAG) از ارکان و ساختار مهم و تخصصی این سازمان بین‌المللی می‌باشد که متشکل از افراد دانشگاهی و نمایندگان بخش‌های آموزشی و پژوهشی است که با هدف تقویت کار تحقیقاتی در بین اعضا شکل گرفته است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مسئولیت پیگیری و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های این گروه را بر عهده دارد.

از مهم‌ترین پروژه‌های این گروه می‌توان به مطالعه منابع آلودگی اقیانوس هند، توسعه مدیریت آموزشی، انتقال تکنولوژی، کاهش بلایای طبیعی، مدیریت مناطق ساحلی و پیگیری نتایج نشست تبادل دانشگاهی اشاره نمود.

کد خبر 6086601

دیگر خبرها

  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند