Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی سراسر جهان در تاریخ سی ام شهریور ماه را با کلیک بر روی لینک خبر بخوانید.

 

رئیس امارات پیامی از رئیس‌جمهور ایران دریافت کرد
خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که رئیس این کشور پیامی از سید ابراهیم رئیسی دریافت کرده است.

 

بایدن: ارتش آمریکا نمی‌تواند وارد همه درگیری‌های جهان شود/ برای بازگشت کامل به برجام آمادگی داریم
رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن پرداختن به مسئله افغانستان مدعی شد که ارتش این کشور نمی‌تواند وارد همه درگیری‌های جهان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بورل: نشست ۱+۴ با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در دستور کار نیست
به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه این هفته با ایران در سازمان ملل متحد دیداری نخواهند داشت.

 

حمله سایبری، شرکت‌های ارتباطاتی در تل آویو را فلج کرد
یک شرکت ارتباطات صهیونیستی اعلام کرد دو روز پیش هدف یک حمله سایبری بزرگ قرار گرفته که باعث فلج شدن سیستم‌های ارتباطی آن شده است.

 

برنامه سخنرانی سران کشور‌ها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
وبسایت سازمان ملل برنامه زمانی سخنرانی سران کشور‌ها در روز اول هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد.

 

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس: لغو تحریم‌ها بخش بسیار مهم «برجام» است
نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را بخش بسیار مهم توافق هسته‌ای (برجام) دانست.

 

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا خواستار بازگشت تهران به مذاکرات وین شدند
انگلیس و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم بازگشت ایران به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در وین تاکید کردند.

 

موضعگیری شدید اردوغان علیه بیت کوین
در پی ممنوعیت گسترده استفاده از ارز‌های رمزنگاری شده در ترکیه، رئیس جمهور این کشور قصد دارد کنترل مالی بر این حوزه را بیشتر کند.

 

تلاش نافرجام برای کودتا در سودان+فیلم
رسانه‌های دولتی سودان گزارش دادند که کودتای صورت گرفته در این کشور شکست خورد.

 

وقوع آتش سوزی در هتلی در کربلا + فیلم
منابع خبری عراق از وقوع یک آتش سوزی در هتلی در استان کربلا خبر دادند.

 

امیر قطر: اختلافات با ایران از طریق گفتگو قابل حل است/ جامعه جهانی به بحران افغانستان رسیدگی کند
امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به مسائل مختلفی از جمله بحران ایجاد شده بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن سازمان ملل برجام مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، می‌گوید هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه‌ی مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر» هستند.

آقای ری که این اظهارات را روز پنجشنبه در سخنرانی خود در دانشگاه وندربیلت بیان کرده همچنین اضافه کرد که کارزاری از حملات سایبری از گروه‌های هکری چینی، با موفقیت تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه انرژی، آب، ارتباطات و دیگر بخش‌های حیاتی و حساس از جمله ۲۳ اپراتور خط لوله  را مورد هدف قرار داده‌اند.  

او همچنین در ادامه با اشاره به درگیری‌های مدرن و پیدایش تهدیدات نوظهور گفت: «چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان انتخابی خود است و برنامه این کشور این است که با ایجاد ضربات به زیرساخت‌های نظامی ما در کشور هراس ایجاد کند.»

آقای ری همچنین اضافه کرد که تعیین دقیق هدف چین و اینکه آیا در راستای آسیب رساندن به بازدارندگی آمریکا برای دفاع از تایوان باشد، مشکل است. 

چین تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌شناسد و استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکید دارد که باید به سرزمین مادری بازگردد. این در حالی‌است که تایوان با ادعای حاکمیت چین مخالف است و می‌گوید که تنها مردم این جزیره هستند که می‌توانند آینده خود را تعیین کنند. 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شده بود که عملیات گروه‌های هکری موسوم به «طوفان ولت» به این کشور ارتباطی ندارد و بخشی از مجموعه تلاش‌های باج‌گیرانه گروه‌های تبهکارانه است. سفارت این کشور در آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برخی در آمریکا از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و متهم کردن چین استفاده می‌کنند و تلاش دارند مسائل امنیت سایبری را به موضوعی سیاسی برای حمله و متهم کردن چین تبدیل نمایند. 

 ری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرده که هکرهای چینی با شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرورهای شخصی در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های مخرب سایبری خود را پنهان نمایند. پیش از این چندین شرکت کامپیوتری همچون گوگل و مایکروسافت هم فعالیت «هکرهای طوفان ولت» را به چین منتسب کرده بودند.

 

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس