Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا متاسفانه با کمبود شدید مراجعه کنندگان مواجه هستیم، گفت: ذخایر خونی استان شاید به اندازه یک سوم نیاز بیمارستان‌های مازندران هم کافی نباشد.

او افزود:هیچ زمانی در این چند دهه اخیر مانند این روز‌ها و پیک پنجم کرونا بحران کمبود خون را نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی گفت:مقدار خون مورد نیاز قبل از کرونا در حد بیماران خاص و ۵۰ مرکز درمانی بود، ولی این روز‌ها بیماران کرونایی نیاز ما را چند برابر کرده اند.

او افزود: مردم مومن و نیکوکار استان در شرایط کنونی جامعه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند و با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نیاز بیمارستان‌ها به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی و هموفیلی را رفع کنند.

تقوی گفت:شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱ پایگاه انتقال خون کاملا رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

او افزود:حتی یک نمونه از ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون استان تاکنون نداشته ایم

مدیرکل انتقال خون مازندران بسیاری از تجهیزات ما یک بار مصرف بوده و حتما آن تجهیزاتی که یکبار مصرف نیست هم بلافاصله بعد از استفاده استریل خواهند شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اهدای خون کمبود خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان