Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:01:06 GMT

المرزوقی خواستار عزل و محاکمه رئیس‌جمهور تونس شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۹۰۱

المرزوقی خواستار عزل و محاکمه رئیس‌جمهور تونس شد

رئیس‌جمهور اسبق تونس خواستار عزل و محاکمه «قیس سعید» رئیس جمهور کنونی این کشور قبل از هرگونه برگزاری انتخابات زودهنگام شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «منصف المرزوقی» رئیس جمهور اسبق تونس سه شنبه شب در سخنانی خطاب به ملت تونس گفت که سخنرانی سعید درباره وضع احکام انتقالی به معنای لغو قانون اساسی است و به محض اینکه این احکام صادر شود، او (سعید) سرنوشت ما را تعیین می‌کند و این اعتراف صریح به مرگ قانون اساسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصف المرزوقی گفت که قیس سعید تغییر کرد و فقط می‌توان او را چین توصیف کرد و مشروعیتش تضعیف شده و به پایان خواهد یافت که به عزل و محاکمه سعید و همه کسانی که در فاجعه تونس نقش داشته‌اند، منجر می‌شود.

رئیس جمهور اسبق تونس از همه شهروندانی که روز شنبه علیه اقدامات سعید تظاهرات کردند، خواست تا به تحرکات خود در همه جای تونس که حضور دارند، ادامه دهند.

المرزوقی راه‌حل خروج از بحران کشورش را عزل سعید و جایگزینی او با راشد الغنوشی رئیس پارلمان منتخب و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری است.

حدود دو ماه گذشته، قیس سعید رئیس جمهور تونس به دنبال اعتراضات مردمی که با فراخوان برخی از احزاب و شخصیت‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد، نخست وزیر را برکنار و پارلمان را به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد.

«راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس که ریاست جنبش النهضه را نیز بر عهده دارد و نقش مهمی در دولت‌های ائتلافی ایفا کرده است این اقدامات رئیس‌جمهور را محکوم کرده و آن ها را کودتا و حمله به دموکراسی توصیف کرد.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه های مردم استان سمنان به رئیس جمهور

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، بخشی از سفر دورم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان که دیروز و امروز برگزار شد به نامه‌های مردمی و مطالبات مردم استان اختصاص داشت.

کد خبر 6082779

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • نامه های مردم استان سمنان به رئیس جمهور
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • استقبال از رئیس جمهور در سمنان
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ هشدار رئیس جمهور به صهیونیست‌ها