Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزیر امورخارجه تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صلح و ثبات در لبنان از راه دمکراتیک و در سایه وفاق و انسجام داخلی و به دور از دخالتهای بیگانگان به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر عبداللهیان با تاکید براینکه مردم لبنان که در کنار مقاومت و ارتش این کشور دستاوردهای درخشانی در مقاومت در برابر تروریسم، اشغالگری و تحرکات تکفیری دارند، خود توان حل مشکلات کشورشان را داشته و از این رو به سمت شکوفایی و پیشرفت حرکت خواهند کرد.

وزیر خارجه در پایان این‌پیام تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان خواهد بود و همچون گذشته آمادگی خود را برای توسعه همه جانبه روابط اعلام می‌نماید.

کد خبر 5310552

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان حسین امیرعبداللهیان دولت لبنان سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان اجلاس شانگهای 2021 دولت سیزدهم افغانستان مجلس شورای اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاجیکستان وزارت امور خارجه ایران دفاع مقدس سازمان همکاری شانگهای جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها در خصوص حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاههای نظامی اسرائیل، همچنان ادامه دارد.

حزب کارگزاران سازندگی ایران، در این باره پیامی به شرح زیر صادر کرد:

سرانجام کنش‌های تروریستی رژیم اسرائیل سبب شد پس از ۴۵ سال جمهوری اسلامی ایران به واکنش رسمی و دفاعی دست زند.

جمهوری اسلامی ایران بر پایه انقلابی بنا شده است که از آغاز جنبشی ضدصهیونیستی بود. از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب به رژیم پهلوی به علت هم‌پیمانی با اسرائیل معترض بودند و این اتحاد را خیانت به اسلام می‌دانستند. صهیونیسم به‌عنوان جنبشی نژادپرستانه که قوم یهود را برگزیده خدا می‌پندارد و معیار تابعیت و شهروندی را یهودیت می‌داند و خود را رسماً دولت قوم یهود می‌خواند و سرزمین فلسطین را ارض موعود می‌شمارد و یهودیت را نه یک مذهب فردی که نوعی ایدئولوژی سیاسی می‌داند، هرگز با مبارزات آزادی‌خواهانه ملت ایران همسویی نداشته است. به همین علت به‌جز اسلام‌گرایان، در دولت ملی‌گرایان و ایران خواهانی چون دکتر محمد مصدق هم، شناسایی موقت رژیم اسرائیل پس گرفته و روابط دو کشور قطع شد. همکاری‌های موساد در تاسیس ساواک سبب شد نیروهای مبارز اسلام‌گرا، ملی‌گرا و چپگرا در طول تاریخ ۷۶ ساله اشغال با رژیم ایدئولوژیک اسرائیل، مشکل داشته باشد. حتی هیات نمایندگی ایران در حکومت پیشین، هنگام تاسیس این رژیم سعی می‌کرد با طرح تاسیس نظام فدرال و کنفدراسیون در سرزمین فلسطین تولد یک دولت یهود را در کنار حقوق ملت فلسطین مهار کند.

با وجود این، ملت ایران هرگز ملتی یهودستیز نبوده و نیست و دولت ایران در ۴۵ سال گذشته در پی آن نبود که پیشتاز جنگ با اسرائیل شود و کار فلسطینی‌ها را به فلسطینی‌ها سپرده بود و ضمن اعتقاد به عدم مشروعیت تاریخی و سیاسی این رژیم برساخته استعمار و آینده ناپایدار آن بارها بر راهبرد رفراندوم و بازگشت همه شهروندان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین تاکید کرد. رهبر انقلاب بارها تاکید کردند: ایران خواهان ریختن یهودیان به دریا نبوده است. حمایت از نهضت‌های فلسطینی از فتح تا حماس و جهاد جزئی از راهبرد مبارزات ملت فلسطین با دولت اسرائیل بود که سرانجام در عملیاتی مطلقاً فلسطینی به نام «توفان الاقصی» خود را نشان داد. اما صهیونیست‌ها که ایران را دشمن ایدئولوژیک خود می‌دانند از همان روز اول در این عملیات فلسطینی سعی کردند انگشت اشاره را به سوی ایران بگیرند و با کشاندن پای ایران به جنگ مساله را از اشغال فلسطین به جنگ منطقه‌ای تبدیل کنند و با وجود اینکه حتی آمریکا و اروپا بر فلسطینی بودن این حرکت تاکید داشتند، فرافکنی کنند. هوشمندی جمهوری اسلامی ایران در شناخت این حرکت اسرائیل بود که رویای خامی که می‌توانست بنیامین نتانیاهو را از سقوط نجات دهد، افشا کند. سقوطی محتوم با اعتراض گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی که به رویکرد عملیاتی و اطلاعاتی بدنام‌ترین دولت اسرائیل معترض بودند. تحرکات نتانیاهو برای ایجاد جبهه تازه با ابزار ترور و حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه به اوج خود رسید و ایران را ناگزیر از پاسخ متقابل می‌کرد. اکنون این پاسخ داده شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۵ سال مبارزه ایدئولوژیک، به نبردی استراتژیک رسیده است. مرحله‌ای حساس در دفاع از امنیت ملی ایران که به لحاظ اصول سیاست بین‌الملل گریزناپذیر می‌نمود.

با وجود این، همان‌گونه که عالی‌ترین فرماندهان نظامی ایران تاکید کرده‌اند، این اقدام باید در چارچوب استراتژی بازدارندگی، دفاع مشروع و مبارزه با تروریسم حفظ شود و ضمن حفظ تدابیر دفاعی و نظامی، دیپلماسی فعالی برای جلوگیری از تبدیل نزاع اسرائیل - فلسطین به یک فرافکنی منطقه‌ای در دستور کار قرار گیرد. اسرائیل در نبرد توفان‌الاقصی گرفتار است و فشار جهانی برای خروج از غزه حتی بدون گرفتن امتیاز از حماس شدت گرفته است. در درون سرزمین‌های اشغالی چنین وضعیتی می‌تواند مقدمه سقوط دولت نتانیاهو باشد. جنگ، شفابخش حکومت‌هایی چون اسرائیل است که در واقع یک پادگان بزرگ است. نباید به نتانیاهو فرصت بقا داد.

از سوی دیگر، ایران امروز با اپوزیسیونی غیرملی مواجه است که با سوء‌استفاده از اعتراضات مستقل ملت ایران، سعی دارد پای بیگانگان را به تحولات درون کشور بکشاند. اپوزیسیون که با سفر به اسرائیل و دخیل بستن به دیوار ندبه در هیبت یهودیان درمی‌آید و درحالی که ساکنان اسرائیل در خیابان خواهان برکناری نتانیاهو هستند با او عکس یادگاری می‌گیرد، به‌رغم آنکه حتی پدران ایشان سعی می‌کردند در جنگ اعراب و اسرائیل ظاهر بی‌طرفانه‌ای بگیرند، در تقویت صهیونیسم از صهیونیست‌ها پیش افتادند! همین جریان در اتفاق اخیر بیش از همه در رسانه‌های همسو با اسرائیل که به زبان فارسی پخش می‌شود بر طبل جنگ دمیدند و جلوتر از صداوسیما مشتاق انتقام ایران از اسرائیل شدند و با زبان تحریک و تحقیر و تخفیف سعی کردند جمهوری اسلامی را وارد منازعه‌ای بی‌پایان کنند. تبدیل آرزوی تغییر از سیاست داخلی به سیاست خارجی و از آن بیشتر از راه جنگ، هدف نهایی بخش غیرملی اپوزیسیون ایران است که یک بار دیگر در دوره جنگ تحمیلی هم از سوی سازمان‌هایی چون مجاهدین خلق امتحان شده بود و اینک از کارفرمایی بعثی‌ها به کارفرمایی صهیونیست‌ها تغییر جهت داده است.

کارگزاران سازندگی ایران ضمن محکومیت اقدامات اسرائیل به‌عنوان بنیانگذار این نزاع از ۱۹۴۸ تا امروز و با به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع برای ایران بر مبنای استراتژی بازدارندگی و راهبرد تقویت مقاومت ملت فلسطین برای ادامه این نهضت ملی و میهنی و فلسطینی، درباره اهداف اسرائیل از بسط جنگ در منطقه و فراموشی جنایت در غزه هشدار می‌دهد. ما فکر می‌کنیم حفظ چارچوب دفاع مشروع بر مبنای حقوق بین‌الملل راهبردی اساسی است که نباید رها شود و البته دفاع مشروع محدود به زمان و مکان نیست اما می‌توان از تبدیل آن به جنگ بی‌پایان جلوگیری کرد. اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌رغم وفاداری غرب به اسرائیل، اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین و دولت ایران را محکوم می‌کرد و از توسعه آن خودداری می‌نمود شاید دیپلماسی موفق می‌شد جلوی جنگ را بگیرد اما اکنون با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت:

چشم در برابر چشم نه کمتر و نه بیشتر!

برای چنین راهبردی البته اجماعی ملی در ایران هم ضروری است و با پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در داخل کشور ازجمله در مساله حجاب باید از تهدید وحدت ملی جلوگیری کرد. جلوگیری از ادبیات یهودستیزانه در بیان خطبا ضروری است. این جعلیات، خود از اسرائیلیات است و موضع تاریخی ایران همواره حفظ حقوق شهروندان با هر دینی ازجمله یهود در سرزمین فلسطین بوده است. نباید در شادی‌های رسمی در صداوسیما مرز صهیونیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی سیاسی با یهودیت به‌عنوان یک دین توحیدی مخدوش شود. مبارزه با صهیونیسم همواره در ایران سبب وحدت ملی بوده است، نباید آن را به موضوعی اختلافی بدل کرد که این خواست اسرائیل است و برای جلوگیری از این انحراف تنها راه مبارزه با صهیونیسم حفظ ایران به‌عنوان یک میهن است.

دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

از سوی دیگر، بنابر روایت پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

«وعده صادق» رژیم کودک کش را سخت تنیبه نمود

همچنین، آنگونه که مهر روایت کرده، سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم در پیامی نوشت:

هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لأوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الأبْصَارِ ﴿سوره حشر آیه٢﴾

عملیات تنبیهی و کوبنده‌‏ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به نام مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) مزین و در پاسخ به جنایت وحشیانه‏‌ی خبیث‏‌ترین مولود نامشروع اردوگاه استکبار در منطقه صورت گرفت، یک بار دیگر آوازه‏‌ی انقلاب مقدس اسلامی و نام امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظّله العالی) رهبر حکیم انقلاب و ملّت مقتدر ایران اسلامی را بر تارک افکار جهانیان نشاند و فصلی نو از حقانیت و ظلم ستیزی و یاری مظلومان و اقتدار را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران گشود.

عملیات سنگین، متهورانه، ترکیبی و راهبردی "وعده صادق" که توسط جان بر کفان دریا دل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با همکاری تنگاتنگ دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛ نه تنها داعیه‏‌ی قدرت نظامی و پرآهنین رژیم حقیر جنایت پیشه‌‏ی کودک‏‌کش را بر باد داد، که هیمنه‏‌ی پرطمطراق مسئولین غربی و حامیان سینه چاک آن رژیم جعلی و موقت را نیز منهدم کرد.

"وعده صادق"، رژیم کودک کش و جنایتکار و اشغالگر را سخت تنیبه نمود، و بار دیگر ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه‏ در باشگاه استکبار غربی را برای جهانیان آشکار و پیام اقتدار، استقلال و عزت انقلاب اسلامی و تدبیر و حکمت و قاطعیت رهبر حکیم انقلاب اسلامی و سلحشوری، توانمندی، قاطعیت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و حمایت منسجم، فعال و انقلابی ملّت ایران را فریاد کرد و این همه، صرفاً یک آغاز و طلیعه‏‌ی راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران بود.

این عملیات از طرفی با حمایت بسیاری از ملت‌ها و کشورها مواجه شد که جای قدردانی و سپاس دارد و از طرف دیگر برخی از دولت‌ها از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی حمایت و یا مساعدت نمودند که این ننگ تا همیشه تاریخ بر پیشانی آنان خواهد ماند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه‌ی اطلاعاتی کشور، این افتخار آفرینی تاریخی و سترگ را صمیمانه به فرماندهی معظم کل قوا مدّظّله العالی، ملت عظیم الشان و قدرشناس ایران، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه‏‌ی سرافراز و پرافتخارمقاومت اسلامی، تمامی آزادی‌خواهان و مسلمانان، ستمدیدگان و مظلومان تحت ستم نظام آمریکایی و ایادی آنها و به ویژه، به ملت مقاوم فلسطین و مردم مظلوم و رنجیده‏‌ی غزه تبریک و تهنیت می‌گویند و به روان پاک حضرت امام خمینی (ره) کبیر و شهدای بزرگ راه قدس، به ویژه سردار شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی درود می‌‏فرستیم.

سید اسماعیل خطیب

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896314

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • پاسخ جالب توییتر رسمی باشگاه بایرلورکوزن به پیام تبریک کارلو آنچلوتی
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • امیرعبداللهیان: اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اتریش: اسرائیل از خویشتن داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتنداری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • پیام تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق