Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معمولا بسیاری از افراد سالخورده با رسیدن به سنین بالا تمایلی از خود برای ادامه انجام فعالیت‌های گذشته نشان نمی‌دهند. اما «جین دوتچین» اهل هکسام در نورث آمبرلند انگلیس که در ماه دسامبر وارد سن ۸۰ سالگی شد با بسیاری از افراد همسن و سال خود تفاوت‌های بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوتچین ثابت کرده که اگر شما همچنان تمایل به ادامه ماجراجویی‌های خود داشته باشید سن تنها یک عدد است.

او از سال ۱۹۷۲ سالیانه با اسب ۱۳ ساله اش «دایموند» و «دینیک» سگ تریر معلولش سوارکاری ماجراجویانه هفته هفته‌ای را به صورت مرتب انجام می‌دهد. این ماجراجویی جین به خودی خود جذابیت خاصی دارد، اما با درک اینکه او یک سوارکار ۸۰ ساله است به طور غیر قابل ملاحظه‌ای بر جذابیت این ماجراجویی می‌افزاید. همه چیز از سال ۱۹۷۲ آغاز شد. جین دوتچین اسب خود را مجهز کرد و تقریبا ۹۶۵ کیلومتر قلمرو اسکاتلند را پیمود. با وجود آنکه در حال حاضر جین ۸۰ ساله است، اما چهار دهه ماجراجویی او همچنان خالی از قاطعیت، شجاعت و ذوق سفر نیست. او هر سال و با وجود مسن‌تر شدن به این سنت دیرینه خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

مهارت دیدنی پیرمرد ۷۳ ساله در اسکیت سواری! + فیلم

جین در سفر هفت هفته‌ای خود که از ۳۱ آگوست آغاز شد هر روز بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر را طی می‌کند. جین در مجموع امسال ۱۰۰۰ کیلومتر را با دوست همراه همیشگی اش طی خواهد کرد. سفر‌های جین بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و او فقط وسایل مورد نیازش را با خود به همراه می‌برد. جین در گفتگو با STV News اسکاتلند گفت: « مادرم از اسب‌های دیگرم مراقبت می‌کرد، اما او تمایلی به نگهداری از اسب نر من «هافلینگر» نداشت؛ بنابراین تصمیم گرفتم  تا او را برای دیدن یکی از دوستانش که در حدود ۴۸۰ کیلومتری از ما بود به سامرست برسانم. بسته به شرایط آب و هوایی می‌توانم چند مسیر متفاوت را انتخاب کنم.»

جین در طول سفر‌های خود از نزدیک گوزن‌های خرابکار و روباه‌ها را دیده است. او در این باره گفت: «همیشه اتفاق جالبی در حال رخ دادن است و هیچ چیز کسل کننده‌ای وجود ندارد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیرمرد روستایی اسب سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مبنی بر کاهش سطح هوشیاری آقای ۷۰ ساله در مطب یکی از پزشکان قلب نیشابور فورا با توجه به حجم بالای ترافیک، موتورلانس پایگاه یک به عنوان کد پیشران و بطور همزمان آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت اعزام شد.

سیدحمید حسینی افزود: عملیات احیای پایه توسط کادر درمان حاضر در صحنه قبل از رسیدن اورژانس شروع و پس از رسیدن کارشناس موتورلانس اورژانس عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار آغاز شد.

وی افزود: پس از رسیدن آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار ادامه یافت و بیمار پس از دریافت حمایت‌های پیشرفته قلبی و تنفسی با موفقیت احیا و بیمار در نهایت تحت پایش مداوم به کادر درمانی بیمارستان بیست و دو بهمن تحویل شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در صورتی که عملیات احیای قلبی ریوی پایه برای بیمار در دقایق اولیه آغاز شود، شانس بقای بیمار بسیار افزایش پیدا می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور