Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@09:28:00 GMT

شی جین‌پینگ: چین به‌دنبال هژمونی نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۰۷۲۳

شی جین‌پینگ: چین به‌دنبال هژمونی نیست

رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که این کشور زورگو نبوده و به دنبال سیطره بر جهان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که پکن ساخت نیروگاه‌ها در خارج که با زغال سنگ کار می‌کنند را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه سخنانش گفت: «چین به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهد کرد، زورگویی نمی‌کند و به دنبال هژمونی نیست».

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره خطرات ناشی از رقابت قدرت بزرگ بین چین و آمریکا هشدار داد و گفت که می‌ترسد جهان به سمت دو مجموعه مختلف قوانین اقتصادی، تجاری، مالی و تکنولوژیکی و دو رویکرد متفاوت در توسعه هوش مصنوعی حرکت کند و در نهایت خطر دو استراتژی نظامی و ژئوپلیتیک متفاوت وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل پیش‌تر هم در مصاحبه‌ای گفت باید به هر قیمتی از وقوع جنگ سرد میان چین و آمریکا که می‌تواند از جنگ سرد قبلی خطرناک‌تر باشد، جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هژمونی شی جین پینگ زورگویی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد اعلام کرد عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره‌مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

به گزارش ایسنا، عبد اللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در کاخ السلام از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق رشید و آل صادق درباره عمق روابط بین عراق و ایران و اهمیت توسعه همکاری دو جانبه و ارتقای آن به گونه‌ای که به نفع ۲ ملت همسایه و مردم منطقه باشد، گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در ایجاد راهبردهایی که تعادل را بین امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اثر گذار بر محیط زیست برقرار می‌کند، مثمر ثمر بوده است.

رشید افزود عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

وی ضمن آن که از تجربیات ایران در احداث سد و پروژه‌های آب و فاضلاب قدردانی کرد، گفت اقدامات برای احداث ۲ سد در راستای استفاده از آب باران و مدیریت مصرف آب در حال انجام است.

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران اعلام کرد موضع حمایتگرانه عراق در برابر مساله فلسطیین ثابت است و باید خشونت‌هایی که مردم غزه در معرض آن قرار دارند، پایان یابد.

رشید در ادامه بر ضرورت دستیابی به راه حل نهایی درباره مساله فلسطین به نفع مردم آن تاکید کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با تجاوزات را ستود.

از طرفی دیگر آل صادق بر موضع حمایتگرانه ایران از عراق در حفاظت از امنیت و ثبات آن و اهتمام به تقویت روابط بین ۲ کشور در زمینه‌های مختلف و توسعه افق‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

وی اعلام کرد که هیئتی ایرانی در راستای بررسی استفاده از آب، باران و احداث سدها که در تحکیم همکاری بین ۲ کشور برای مقابله با شرایط زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، به عراق سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • برنامه‌های مجمع دینی احیای فضیلت به‌ مناسبت شب های قدر
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • سیل جان ۲ نفر را تفت گرفت
  • مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب
  • سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شد