Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه الوطن سوریه امروز ( چهارشنبه ) در گزارشی پیرامون این سفر نوشت: کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که مقدمات سفر کاری آینده رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه به روسیه در حال انجام است و طی آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با اردوغان، روابط دوجانبه و پرونده سوریه را با وی در میان می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته الوطن، « دیمیتری پسکوف » سخنگوی کاخ کرملین در گفت و با خبرنگاران با بیان اینکه « در واقع، کارهای سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به روسیه در حال پایان است»، افزود: این یک رابطه چند وجهی است و روسای جمهور همیشه در این زمینه که بالطبع در مورد سوریه و دیگر درگیری های منطقه ای است، صحبت می کنند. 

سفر اردوغان به روسیه به نشست سران سوریه و روسیه در مسکو که در سیزدهم ماه جاری میلادی بین « بشار اسد » و ولادیمیر پوتین انجام شد و طی آن بر همکاری مشترک دو کشور و مبارزه با تروریسم و ​​آزادسازی بخشی از سرزمین های سوریه که همچنان تحت کنترل تروریست ها قرار دارد، تاکید شد، در ارتباط است.

الوطن ادامه داد: سفر اردوغان به روسیه که در روزهای آینده انجام خواهد شد در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه به توسعه برقراری امنیت و ثبات در مناطقی که شبه نظامیان در استان درعا در جنوب این کشور مستقر هستند ادامه می دهد.

ارتش سوریه در روزهای گذشته در مرکز منطقه « درعا البلاد » مستقر شده و امنیت و ثبات را به این شهر و بسیاری از شهرها و روستاها از جمله « طفس » ، « المزیریب » و «الیادودة » بازگردانده است.

جمعه گذشته خبرگزاری « رویترز » به نقل از مقامات ترکیه گفت که اردوغان اواخر این ماه برای گفت و گو با پوتین رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر می کند.

یک مقام بلندپایه ترکیه که خواست نامش فاش نشود، درباره مذاکراتی که بین پوتین و اردوغان در تفریحگاه « سوچی » روسیه برگزار خواهد شد، گفت: موضوع اصلی برنامه کاری، سوریه به ویژه ادلب است.

در همین حال یک مقام دیگر ترکیه گفت: نباید هیچ آشفتگی جدیدی در سوریه اتفاق بیفتد. 

همزمان با اعلامیه کرملین، منبع دیگری که پرونده منطقه « تنش زدایی » در سوریه که بین روسیه و ترکیه توافق شده است را پیگیری می کنند، به روزنامه الوطن گفت که ارتش سوریه و روسیه کارت های قوی در اختیار دارند که می توانند نظام  رجب طیب اردوغان  را مجبور به بازبینی در محاسبات اشتباه خود در منطقه « تنش زدایی » ( کاهش درگیری ) کنند. 

این روزنامه بدون اشاره به نام این منبع به نقل از وی اضافه کرد: اکنون شرایط مناسبی برای تحمیل یک تسویه گسترده در ادلب و حداقل در منطقه جنوب بزرگراه بین المللی «حلب - لاذقیه » معروف به « M4 » وجود دارد. 

این منبع با اشاره به اینکه ترکیه به رغم گذشت یک دوره زمانی طولانی و کافی از امضای توافق نامه ها از جداسازی گروه های تروریستی از شبه نظامیان وفادار و مورد حمایت خود خوداری کرده است و نتوانسته است امنیت گشت های مشترک روسیه و ترکیه در طول جاده « M4 » را تامین کند لذا مهیا کردن زمینه بازگشایی این جاده برای تردد و تزانزیت مستلزم خروج تروریست ها از آن به سمت شمال و عمق 6 کیلومتری است.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان روسیه سوریه آسیای غربی ولادیمیر پوتین ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان روسیه سوریه رجب طیب اردوغان روسیه سوریه آسیای غربی ولادیمیر پوتین ترکیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد