Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به عدم‌ برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو‌ کشور به مدت ۱۶ سال گفت: آمادگی داریم تا کمیسیون را هرچه زودتر در تهران احیا کنیم.

خبرگزاری میزان - در ادامه دیدار‌های روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و گوردان گرلیچ‌رادمن وزیر خارجه کرواسی در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی ملاقات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دوجانبه بر فعال کردن سازوکار‌های فی ما بین همکاری مانند کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

در این دیدار علاوه بر مسائل دوجانبه مسائل موضوعاتی از جمله بحران افغانستان، مهاجرین و برجام مورد بحث تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبدالهیان در این دیدار با اشاره اهمیت منطقه بالکان به ویژه کرواسی در سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهار داشت: دو‌ کشور ظرفیت‌های بالایی برای توسعه همکاری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و سیاسی دارند.

وی در ادامه افزود: دو توافق در دستور کار مجلس شورای اسلامی در حوزه همکاری‌های کمرگی و تشویق سرمایه‌گذاری متقابل قرار دارد که با تصویب نهایی این توافقات فرصت‌های جدیدی برای همکاری ایجاد خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به عدم‌ برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو‌کشور به مدت ۱۶ سال اظهار داشت: آمادگی داریم تا کمیسیون را هرچه زودتر در تهران احیا کنیم.

وزیر خارجه کرواسی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با ایران گفت: کرواسی در پی تقویت روابط با ایران است. کمیسیون مشترک اقتصادی از جمله سازوکار‌های است که به گسترش روابط کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات و‌ توافق وین (برجام) گفت: بخشی از منافع این‌توافق به بهبود اقتصاد ایران کمک می‌کند. همه ظرفیتی برجام بایستی جام‌های سازنده بردارند. سفر مدیرکل آژانس به تهران و توافق فنی بین طرفین اقدام مهمی بود. هدف برجام کاملا مشخص است و جایگزینی بهتر از ان وجود ندارد.

وزیر خارجه کرواسی در ادامه به تحریم‌ها به عنوان مانع توسعه روابط اشاره گفت: ظرفیت‌های ۲ کشور در حوزه اقتصادی زیاد است، ولی تحریم‌ها بر روابط تجاری دو‌کشور آسیب رسانده است.

وزیر خارجه کرواسی در ادامه به اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات افغانستان اشاره و گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بویژه در مسئله مهاجرین مهم است.

وزیر امور خارجه نیز به تشریح اقدامات و فعالیت‌های کشورمان در کمک به بهبود وضعیت افغانستان از جمله پذیرش مهاجران، ارسال کمک‌های بشردوستانه و کمک به خروج اتباع کشور‌های دیگر از جمله اتباع کرواسی اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه: موضوعات دوجانبه و بین المللی؛ محور‌های گفت‌وگو‌ها در دیدار‌های امروز بود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کمیسیون مشترک اقتصادی وزیر خارجه کرواسی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر ایران در ابوظبی آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید و با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

گزارش سفیر ایران از روند همکاری‌های دوجانبه بین تهران و بغدادتاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات