Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس خرمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به راهبردهای تعیین شده، موضوع نظام بخشی به شاغلان حرفه‌ای و رسیدگی به فعالیت واحدهای صنفی و تخصصی کشاورزی فعال در قم، در اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود از جمله ماده هفت آئین نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مصوب مجلس شورای اسلامی، مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی می‌توانند در زمینه خدمات تخصصی از قبیل مطالعه، طراحی، اجرا، نظارت بر اجرا، راه‌اندازی، بهره‌برداری، کنترل و بازرسی، ارزیابی، تحقیق، مشاوره، اظهار نظر فنی، نظارت بر تولید، یا خدمات و کارشناسی رسمی که در چارچوب معیارهای تخصصی در زمره امور حرفه ای مندرج در گواهی رتبه بندی و پروانه موضوع قانون است، فعالیت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان این‌که اعضای سازمان برای فعالیت‌های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ملزم به داشتن پروانه از سازمان هستند، به ماده سه آئین نامه اجرایی قانون مذکور اشاره کرد و ادامه داد: طبق این ماده دستگاه‌های دولتی موظفند طرح‌ها و پروژه‌ها و نیز انجام فعالیت‌های مشاوره و پیمانکاری موضوع این آیین نامه را فقط به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه در زمینه‌های تخصصی صادره از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ارجاع نمایند.

خرمی گفت: بنابراین فعالیت در زمینه‌های مذکور بدون اخذ مجوزهای لازم جرم محسوب شده و به موجب ماده ۲۴ و ۲۵ قانون فوق رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه مهندسی کشاورزی درقالب هیئت‌های بدوی انتظامی و نیز تذکر، توبیخ، اخطار و محرومیت از اشتغال به حرفه مهندسی کشاورزی به مدت محدود یا دائم که با رای هیات بدوی انتظامی قابل اجرا است.
وی همچنین به تفاهم صورت گرفته با اداره کل اماکن قم اشاره کرد و افزود: مقرر شد جلوگیری از فعالیت افراد فاقد پروانه اشتغال با همکاری اداره اماکن استان با صدور اخطار کتبی و سپس پلمپ محل فعالیت اجرایی شود و از فعالیت افراد غیر متخصص و فاقد پروانه اشتغال در امور حرفه‌ای و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی بیش از ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است. میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

برچسب‌ها مجوز حرفه‌ ای قم کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجوز حرفه ای قم کشاورزی مجوز حرفه ای قم کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی مهندسی کشاورزی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت گفت: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است. در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

تکمیل می‌شود..


کد خبر 747169

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان