Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@13:16:38 GMT

تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۳۷۱

تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

نفسیه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درباره «برنامه‌های پیش‌رو در توسعه طب سنتی ایرانی»، بیان داشت: در توسعه منطقی و روشمند طب سنتی ایرانی که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم روی آن تأکید دارد، استفاده عالمانه از طب سنتی ایرانی با گسترش و تقویت دانشکده‌های طب سنتی ایرانی در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است تا با یک نگاه دانشی بتوان از این ظرفیت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازم است برای توسعه و نهادینه کردن بازشناسی و تبیین این مکتب درمانی که به عنوان یکی از موارد موجود در سیاست‌های کلی نظام سلامت مورد تأکید قرار گرفته، نگاه و دقت‌نظر ویژه‌ای برای تسهیل ارائه خدمات دولتی درست به مردم ایجاد شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: همچنین ضرورت دارد تربیت نیروهای مورد تأئید وزارت بهداشت در اولویت قرار گیرد و این نیروهای مورد تأئید باید تمام هرم ارائه خدمت را شامل باشند تا بتوانیم به نقطه مطلوب که ادغام خدمات طب سنتی ایرانی در نظام سلامت است و براساس ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت موظف به آن شده، صورت گیرد.

حسینی یکتا بیان داشت:با اینکه اکنون در پایان برنامه ششم توسعه هستیم، در این خصوص در نقطه مطلوب قرار نداریم؛ در نتیجه لازم است با تربیت نیروهای مورد تأئید در تمام سطوح ارائه خدمت و گسترش مراکز ارائه خدمات، مورد تأئید وزارت بهداشت فضا را برای این ادغام به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با این ادغام ایجابی، عرصه را برای سودجویان و مدعیان بدون علم و دانش این حوزه که از چالش‌های امروز نظام سلامت است و تمام دغدغه‌مندان حوزه سلامت را نگران کرده، تنگ کنیم؛بنابراین جزو اقدامات ضروری و اساسی است که باید انجام شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تصریح کرد: تصویب رشته‌های پشتیبان متعدد که منجر به تربیت نیروهای مورد تأیید شود و همچنین منجر به ساماندهی برخی از عرصه‌های ارائه خدمات و محصولات این حوزه شود، از ضروریات بوده و لازم است انجام شود.

حسینی یکتا یادآور شد:حمایت از پژوهش‌های مرتبط با طب سنتی و گیاهان دارویی با یک برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌گرایانه نیز لازم است انجام شود تا روند مستند به شواهد شدن آموزه‌های طب ایرانی سرعت منطقی و معقول پیدا کند و کندی سرعتی که سالهای گذشته در اثر بی‌مهری‌های موجود بوده، جبران شود.

وی متذکر شد:بنابراین ما در همه حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، بهداشت و درمان لازم است با یک نگاه ویژه برنامه‌ریزی دقیقی را برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی برای رسیدن به نقطه ادغام همه‌جانبه طب ایرانی در نظام سلامت داشته باشیم.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1557172

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طب سنتی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران طب سنتی ایرانی وزارت بهداشت نیروهای مورد نظام سلامت مورد تأئید طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: شعار امسال سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت عنوان کرد و افزود: با این طرح سلامت در خانواده شکل می‌گیرد و خانواده که فعال شود سلامت به جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی قائده‌مند که دنیای غرب در صدد منحل کردن آن است باید احیا شود و این در گرو سلامت خانواده است.

مصری تصریح کرد: سلامت هم حق است هم وظیفه همگانی است و ارتقای سواد سلامت از محور‌های مهم هفته سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: جوانی جمعیت، توجه به کرامت انسانی، سلامت روان و مسئولیت پذیری اجتماعی از محور‌های اصلی برنامه‌های هفته سلامت است.

در پایان مراسم با اهدا تندیس سلامت از فعالان حوزه سلامت تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت