Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:07:21 GMT

تعیین سرکنسول قطر در جده عربستان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۵۹۶

تعیین سرکنسول قطر در جده عربستان

سرکنسول جدید قطر در جده استوارنامه خود را تقدیم عربستان سعودی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «رشید الخیارین» سرکنسول جدید قطر در عربستان سعودی اعتبارنامه خود را به «مازن بن حمد الحملی» مدیر شعبه وزارت امور خارجه در منطقه مکه تحویل داد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای برای سرکنسول قطر در جده آرزوی موفقیت در انجام وظایف خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل استوارنامه سرکنسول قطر به عربستان درست دو هفته پس از آن است که «بندر بن محمد العطیه» سفیر جدید دوحه اعتبارنامه خود را به عربستان واگذار کرد.

«بندر بن محمد العطیه» سفیر دوحه در ریاض دو هفته گذشته استوارنامه خود را به عنوان نماینده قطر به «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان تحویل داد.

عربستان مانع فرود هواپیمای امارات در «سقطری» یمن شدفشار اتحادیه اروپا ضد عربستان در زمینه حقوق بشرحضور عربستان و امارات در رزمایش نظامی در یونان

در 11 آگوست ،« شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر پس از حدود چهار سال العطیه را به عنوان سفیر تام الاختیار در عربستان منصوب کرد.

پس از بحران دیپلماتیک بین دو کشور که حدود 4 سال به طول انجامید، عربستان سعودی برای اولین بار در ماه ژوئن سفیر خود را به قطر اعزام کرد.

انتصاب سفیر قطر یک ماه و نیم پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی منصور بن خالد آل سعود را به عنوان اولین سفیر در دوحه پس از آشتی در خلیج فارس که ژانویه گذشته انجام شد ، منصوب کرد.

در ماه مه گذشته « شیخ تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، از ریاض دیدار کرد.

امیر قطر در 21 ژوئن استوارنامه اولین سفیر عربستان در این کشور را پس از آشتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.

در سال 2017 بحران سیاسی شدیدی در روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه‌های افراطی متهم کردند اما دوحه همواره این اتهام را تکذیب کرد. در نهایت در تاریخ پنجم ژانویه گذشته در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شهر العلا در عربستان توافقنامه‌ آشتی میان دو طرف امضا شد که به بزرگترین بحران داخلی شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیسش در سال 1981 پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند

منابع خبری اعلام کردند عبدالغفار بحر به‌جای مغفورالله شهاب به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی طالبان خدمت کرده است.

مختار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)