Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: طبق آخرین برسی و تخمین ها، درحال حاضر محصولات لوازم خانگی قاچاق سهم ۳۰ درصدی را در این بازار دارند و این گونه کالا‌ها از طریق روش‌هایی نظیر پیله وری و ته لنجی وارد بازر کشور می‌شود.

گروه بازرگانی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عباس هاشمی» دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در گفتگو با بازارنیوز به مسئله وضعیت بازار لوازم خانگی و سهم کالا‌های قاچاق در این بازار اشاره و پیرامون آن توضیح داد: درحال حاضر بازار لوازم خانگی در یک وضعیت معمولی و ثابت قرار دارد؛ در خصوص میزان لوازم خانگی داخلی و قاچاق، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما با در نظر گرفتن یک تخمین می‌توان به این نتیجه رسید که از میان کالا‌های موجود در بازار لوازم خانگی، ۷۰ درصد محصولات موجود در بازار، ایرانی و ۳۰ درصد باقی نیز قاچاق یا خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، در ادامه به اشکال مختلف ورود محصولات لوازم خانگی با بازار اشاره کرد و گفت: اکنون لوازم خانگی قاچاق به اشکال گوناگونی وارد کشور می‌شود اما شایع‌ترین نوع آن، وارداتی لوازمی است که از طریق «ته لنجی» و «پیله‌وری» وارد کشور می‌شود؛ به بیان دیگر، روش ته‌لنجی رویکردی است که در آن لوازم خانگی قاچاق همراه با ملوانان آن کشتی باری وارد کشور می‌شود. از سوی دیگر نیز پیله‌وری روشی است که خریـد و فـروش کـالا توســط ســاکنان منــاطق مــرزی و تعــاونیهــای مــرز نشــین انجام می‌شود، اما در این بین بعضا کالا‌های قاچاقی نظیر لوازم خانگی نیز تبادل می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نظارت مناسبی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بر نحوه واردات این گونه محصولات لوازم خانگی صورت نمی‌پذیرد و لنج‌های باربری و کوله‌بران مرز نشین به جای این که میزان محموله بارگیری شده خود را بر اساس قوانین تنظیم کنند، در عین نا‌باوری تمام ظرفیت خود را برای استفاده از واردات لوازم خانگی به ویژه قاچاق استفاده می‌کنند.

۹۰ درصد کالا‌ها در سامانه جامع گرانتی ثبت شده اند

هاشمی در ادامه به سامانه‌های فعال در حوزه بازار لوازم خانگی اشاره کرد وگفت: درحال حاضر سامانه‌هایی همچون سامانه جامع گرانتی و سامانه جامع انبار‌ها در جایگاه خود تاثیر ویژه و نقش آفرینی خوبی را در بازار لوازم خانگی ایفا کرده اند و اکنون تعداد قابل توجهی از اقلام لوازم خانگی در سامانه جامع گرانتی ثبت شده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی تشریح کرد: اکنون برآورد می‌شود که ۹۰ درصد لوازم خانگی موجود در بازار در سامانه جامع گرانتی ثبت شده است و ۱۰ درصد کالا‌های ثبت نشده در این سامانه، شامل محصولاتی می‌شود که در زمره لوازم خانگی کوچک قرار می‌گیرد چرا که قاچاق این گونه محصولات به راحتی انجام می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: از زمان شروع فعالیت سامانه جامع گرانتی، این بستر از عملکرد قابل قبولی در صنعت لوازم خانگی برخودار بوده است چرا که از زمان فعالیت این سامانه، قاچاق لوازم خانگی کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. عدم ثبت لوازم خانگی در سامانه جامع گرانتی، عواقب منفی را برای فعالان این صنف به وجود می‌آورد چرا که با این کار، رهگیری و ردیابی انواع کالا‌های لوازم خانگی قاچاق در بازار دشوار می‌شود و این مسئله بر خلاف اقتصاد مقاومتی و صحبت‌های مقام معظم رهبری است. اکنون می‌توان به طور قاطع ادعا کرد که این سامانه می‌تواند پای لوازم خانگی قاچاق را از بازار ایران قطع کند.     پایان پیام// برچسب ها: قاچاق لوازم خانگی ، وزارت صمت ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P8Q

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قاچاق لوازم خانگی وزارت صمت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز لوازم خانگی قاچاق بازار لوازم خانگی کشور می شود پیله وری ته لنجی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعلام اینکه چند فرد ناشناس اقدام به خرید کالا از فروشندگان لوازم و تأسیسات ساختمانی و مغازه‌های فروش لوازم خانگی با چک صیادی کرده اند، اما پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که حساب صاحبان چک خالی و به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.


سرهنگ حسین ترکیان افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد اعضای یک باند کلاهبردار ابتدا افراد معتاد و کارتن خواب را شناسایی و پس از رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها اقدام به ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و سیم کارت به نام این افراد کرد و سپس با مراجعه به بانک و ارائه مدارک هویتی آنها دسته چک بانکی را دریافت و با این دسته چک‌های بدون پشتوانه اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کردند.


او گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و رصد افراد معتاد که صاحبان اصلی چک‌های صیادی بودند را شناسایی و دستگیر کردند و با اعترافات آنها هویت متهمان اصلی پرونده را به‌دست آوردند.


سرهنگ ترکیان افزود: در چند عملیات جداگانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در ادامه متهم ردیف چهارم و از اعضای اصلی باند که در زمینه خرید و فروش چک‌های بانکی بدون پشتوانه و شناسایی افراد کارتن خواب فعالیت داشت و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


او با بیان اینکه متهمان از ۸ فروشنده تجهیزات ساختمانی و لوازم خانگی بیش از ۲۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند گفت: با اعترافات صریح متهمان به بزه ارتکابی خود این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر